כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
ליברליות מתועבת

מזעזע: המשטרה אישרה הפגנה מחוץ לשגרירות ישראל כולל שריפת ספר תורה

משטרת שבדיה אישרה לקיים מחר הפגנה מחוץ לשגרירות ישראל בעיר, שבמהלכה מתוכננת הצתת ספר תורה רח"ל. מארגני ההפגנה ביקשו אישור לשרוף ספר תורה וגם קיבלו | בישראל מגנים ומנסים לסכל את המעשה באמצעים דיפלומטיים. שר החוץ אלי כהן ישוחח עם מקבילו

מזעזע: המשטרה אישרה הפגנה מחוץ לשגרירות ישראל כולל שריפת ספר תורה
טוויטר צילום: באדיבות המצלם

משטרת שטוקהולם בשבדיה אישרה לקיים מחר הפגנה מחוץ לשגרירות ישראל בעיר, ההפגנה תכלול הצתת ספר תורה. המשטרה אישרה "התכנסות ציבורית" האישה מאחורי הבקשה מציינת כי היא מתכננת "להדליק את התורה במצית". ההפגנה מתוכננת מחר ב-12 בצהריים.

"אנו מנהלים דיאלוג עם המארגנים ועם גורמים נוספים שעלולים להיות מושפעים, למשל שגרירות ישראל", אמר מאטס אריקסון, דובר המשטרה.

הבקשה הוגשה על ידי אישה בשנות ה-50 לחייה שהצהירה כי מדובר ב"פעילות הנוגעת לזכויות ילדים בשבדיה המופרות באופן שיטתי". היא כתבה שהתוכנית היא "להדליק את התורה במצית".

בטופס אישור מהמשטרה נכתב כי בהפגנה צפויים להשתתף ארבעה בני אדם. "אנו מתאימים את המשאבים על סמך האירוע, אם הוא יתרחב יהיו לנו עוד שוטרים במקום", אמר מאטס אריקסון.

האישור מגיע לאחר שמשטרת שוודיה אישרה לפני שבועיים לגבר מוסלמי לשרוף תנ"ך כנקמה על שריפת הקוראן בידי קיצוניים, לאחר מאמצים מצד ישראל והרשויות בשוודיה האיש הודיע כי הוא חוזר בו. עכשיו הצטרפו לטרנד עוד אנשים שמנצלים את היותה שוודיה מדינה ליברלית ובשם חופש הביטוי הם מבזים חפצים דתיים בצורה מוגזמת.

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ פרסם הודעה העקבות הפרסום ואמר: "תדהמה וזעזוע לאחר שמשטרת שטוקהולם אישרה בפעם השניה לשרוף את ספר התנ"ך. השלטונות השוודים בידיים רפות, וממלמלים מילים ריקות על חירות, שמתגמדות נוכח המעשים הנוראים – זה שנעשה וזה שייעשה. כך לא נראית חירות, כך נראה אובדן דרך. אני קורא לשלטונות שוודיה ולכל מי שחופש הביטוי של האדם יקר לו – עוד לא מאוחר מדי. לא למען כתבי הקודש אני מבקש. אלה נשרפו כבר רבבות פעמים בידי שונאי ישראל אך שום כוח בעולם לא יכול היה להם. למענכם אני מבקש. למען נשמתכם ולמען תרבותכם כבו את האש".

שר הדתות מיכאל מלכיאלי הגיב לאישורה של ממשלת שבדיה לאפשר שריפת ס"ת בהפגנה מחר ואמר: "ההיסטוריה חוזרת! שריפת ס"ת ברחובה של עיר הינו המעשה הנפשע ביותר נגד העם היהודי, ממשלת שבדיה המאפשרת 'חופש פולחן' מחזירה את העולם אחורה שריפת התנ"ך הפך לשריפת ס"ת כדור שלג הטומן בחובו רצח עם".

לדברי שר החוץ אלי כהן: "אני מזועזע מהאיום הנוסף לשרוף ספר תורה בשבדיה. ‏יש לשים סוף לאיומים בפגיעה בספרי קודש ובספרי תורה. ‏אשוחח בקרוב עם שר החוץ של שבדיה ואבהיר לו כי אנחנו מצפים ממשלת שבדיה למנוע אירועים כאלה, אשר עלולים לפגוע ביחסים בין המדינות".

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש אמר כי "יש לפעול למנוע בכל דרך את שריפת התנ"ך מחר בשוודיה, וכן להבהיר לממשלת שוודיה כי המשך המצב החוקי המאפשר שריפת ספרי קודש אינו מתקבל על הדעת. מדינה נאורה לא מאפשרת חילול נוראי של הדברים הכי קדושים".

 

 

חילול ספרי תורה שוודיה קוראן שגרירות ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד