כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
המזימה נחשפת

מנהיג המחאה מזהיר: "לא יהיה כסף לקנות בסופר"

מובילי המאבק נגד הרפורמה המשפטית והממשלה לא בוחלים בשום אמצעי כדי להכניע את הממשלה על ברכיה. אחד המנהיגים מגלה מזהיר שהכלכלה תתמוטט: "אנשים יתחילו להיחנק מהמשכנתאות, לא יהיה כסף לקנות בסופר"

מנהיג המחאה מזהיר: "לא יהיה כסף לקנות בסופר"
משה רדמן נעצר בהפגנה צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

כתב 'כלכליסט' שליווה משך כמה ימים את אחד מראשי הנהגת המחאה נגד הממשלה, איש ההייטק משה רדמן בן ה-38, הצליח לחלץ ממנו את המטרה האמיתית שלו ושל חבריו למחאה. 

הוא נשאל בכתבה "איך מפילים ממשלה? אנחנו במשטר דמוקרטי ואין בחירות באופק". על כך הוא משיב: "מתחילים להקשות מאוד על המצב הכלכלי. כבר רואים שמוציאים מישראל כסף, נראה בקרוב מהלך של משיכת כספים מהבורסה. לצערי הרב זה יביא לאינפלציה מטורפת ולעליית הריבית וזה יכביד על הציבור. אנשים יתחילו להיחנק מהמשכנתאות, לא יהיה כסף לקנות בסופר".

לדבריו, "בעוד שלושה - ארבעה שבועות אתה תראה מכתבים ממפקדים בשב"כ ובמוסד שיגידו שהם פורשים, ובסוף יגיע חבר כנסת אחד בודד שיגיד שהוא כבר לא יכול. המדינה תתרסק, אך לצערי הרב אנחנו נצטרך לעצום את העיניים ולסתום את האף ולתת להם להוביל אותנו לשם".

רדמן צועד ומוביל את אחת ההפגנות. צילום: גילי יערי, פלאש 90.

ואיך המחאה תסייע לזה בעצם? "שוב אני אומר: נראה אנשים שמוציאים כסף מהבורסה ואפילו מחשבונות עו"ש, ונמשיך ברחובות במחאה שישראל עוד לא ידעה כמותה. במקביל, מערך הביטחון והשירות הציבורי ילכו ויתפרקו", כך רדמן.

תוקף את גנץ: "הוא אדם שמתקשה לקבל החלטות"

בראיון עמו הוא נשאל, "אם אתה חושב שהמחאה לא תעבוד, למה אתה עושה את כל זה ויוצא למאבק חריף של שבוע שלם?". על כך משיב רדמן: "קודם כל, בשביל ההרתעה. לסיבוב הזה הגענו הרבה יותר מוכנים. אני חושב שאחרי מה שיהיה עכשיו, יהיה להם הרבה יותר קשה להמשיך. חוץ מזה, עדיף להתנגד בכל הכוח מאשר להפסיד ללא מאבק. הצפי הוא שכנראה נפסיד, אבל צריך לזכור שאין לדעת מה יקרה. המאבק יגדיר את העוצמה של גוף ההתנגדות לסיבובים הבאים. זה קרב ארוך, שבסופו ננצח".

רדמן מתואר בכתבה כמי שרותח על יו"ר 'המחנה הממלכתי' ח"כ בני גנץ על כך שהוא מתנגד לסרבני המילואים ופונה אליו אישית בסרטון: "תגיד לי, אתה התחרפנת? מה אתה אומר לטייסים ולאנשי יחידות מובחרות לשים בצד את כל הערכים שלהם ורוצה להפוך אותם מאזרחים חיילים לרובוטים? איזו דרך אחרת יש לאדם שמפחד שממשלת חורבן מפרקת לו את המדינה ומסכנת את החיים שלו?".

ח"כ בני גנץ. צילום: לשכתו.

כשהוא נשאל על ידי כתב 'כלכליסט' אם הוא לא יורה בעצם בתוך הנגמ"ש? משיב משה רדמן: "לא, אני יוצא מורווח מהמהלך, וגם גנץ. הוא מייצג את המתונים ואני צריך לדחוף לצד השני. תכף תראה שבתוך כמה דקות הוא יתקשר לצעוק עליי". עוד הוא  מסביר: "גנץ הוא אדם שמתקשה לקבל החלטות וזה בעייתי. וללפיד יש בעיה מרכזית: הוא לא בחיר. כשאני מדבר עם החבר'ה שלי, ליכודניקים שלא מרוצים מהממשלה, הם לא מסוגלים להצביע לו. הוא מייצג בעיניהם את התל־אביביות האשכנזית המתנשאת, וזאת בעיה שצריך לפתור".

הרפורמה המשפטית משבר כלכלי נפילה כלכלית מצוקה כלכלית משה רדמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד