כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

רק מלומר את שמה של רחל, זז לנו מיתר בלב

רחל אמנו - שנותנת לכל בת בישראל להזדהות איתה, להרגיש אותה ומעל הכל לסמוך עליה שהיא מליצת יושר על בניה ובנותיה

קבר רחל, צילום: קובי הר צבי
קבר רחל, צילום: קובי הר צבי

רחל אמנו - אחת האימהות שרק מלומר את שמה זז לנו מיתר פנימי בלב.

רחל אמנו - אם כל האמהות שכל דרכה סבלה, שלימדה אותנו על מהות הדרך, דרך חיים.

רחל אמנו - שנותנת לכל בת בישראל להזדהות איתה, להרגיש אותה ומעל הכל לסמוך עליה שהיא מליצת יושר על בניה ובנותיה.

היא זו שבוכה ומבקשת לפני בורא עולם על אלו שנתקעו בדרך הביתה על אלו שדרכם לא סוגה בשושנים ועל אלו שלא מצליחים לראות את הדרך שלהם ברורה ובלתי מטושטשת.

לכל אחד יש ניסיון קשה בחיים וכל אחד יודע שיש קושי בחיים שאמור להצמיח אותו ולהקפיץ אותו עוד דרגה לעבר השלמות והבגרות הנפשית והפנימית שלו.

אצל רחל נראה כאילו כל מה שהיא מבקשת לעצמה היא לא מצליחה לקבל
כל דבר מגיע אליה ביסורים מרובים.

ניסיון הזיווג - השידוך עם יעקב אבינו בחיר ליבה שהיה אמור להתחתן עימה התחתן בתחילה עם אחותה לאה, ולא עוד, היא היתה צריכה לתת לה את הסימנים,

ואז היא היתה צריכה להמתין עוד 7 שנים עד לקבלת השידוך המיוחל שאליו היא ממתינה 14 שנים שלמות ותמימות!!!!

נסיון הילדים - בזמן שלאחותה לאה נולדו ילדים בזה אחר זה וגם לשפחות, רחל אמנו יושבת ורואה איך כל המשפחות גדלות והיא שוב ממתינה שנים עד שהיא נושעת בילדים ובלידת בנה השני היא כבר עוזבת את העולם ואיפה היא נפטרת? על אם הדרך.

על אם הדרך - רחל מלמדת אותנו את משמעותה של הדרך. הדרך לא פחות חשובה מהמטרה. ולפעמים להיות על הדרך זה חסד גדול שבהתחלה קשה לנו לראות, הרי בעיננו זה נתפס כמשהו קשה.

הבקשה האחרונה של רחל אמנו היתה להיקבר עם כל האבות והאמהות במערת המכפלה, להיקבר לצידו של בעלה כמו שזכו שאר האימהות אבל קוברים אותה על אם הדרך.

אבל בשבילנו? זו זכות גדולה כי יש לנו אמא שנמצאת בדרך שלנו. דווקא כשאנחנו נמצאים בדרך החיים שלנו, נופלים למשברים, נופלים לניסיונות ועומדים להתפרק, מי נמצאת לצידנו שם? אמא רחל!

אמא רחל שעברה בדיוק כמונו את כל התהליך.

אמא רחל שמבינה אותנו בדקויות של הנשמה

אמא רחל שיודעת כאב לב מהו!

מינעי קולך מבכי ועינייך מדמעה.... -

בורא עולם מבטיח לרחל אמנו שעד היום נמצאת הכי קרוב לכסא הכבוד ובוכה על הילדים שלה ומתפללת עבורם, על אלו שמחפשים את זיווגם, על אלו שממתינות לפרי בטן ועל כל אחת ואחד שמצפים ומייחלים לישועה כי אנחנו עוברים בדרך של רחל ולומדים ממנה שאין שום ייאוש בעולם כלל.

למרות שיש דברים שבאים בקושי ולמרות שנאלצים להמתין שנים עד שזוכים שהתפילות יתקבלו עדיין אין שום ייאוש בעולם כלל כי בסוף הכל מסתדר והתפילות לא הולכות ריקם.

ולכן שבו בנו לגבולם - ברגע שמבינים שבורא עולם הבטיח לרחל אמנו ש"שבו בנים לגבולם" אז עוד יותר היא מליצת יושר עלינו ובוכה בשביל גאולת ילדיה כי רק היא יודעת כח של עקשנות מהו וכח של דמעה כמה גדול הוא ומזיז עולמות עליונים.

שנזכה ללמוד מרחל אמנו אופטימיות וכח הדבקות שלה במטרה ונזכור תמיד שהדרך, למרות שהיא קשה מטרתה ללמד אותנו ולבגר אותנו ולגרום לנו אמונה אמיתית בבורא יתברך.

ריקי לוי - יועצת עיסקית ואסטרטגית ותומכת בנערות במצוקה.
נשים אימון תנך יהדות רחל אמנו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד