כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
חושש מנקמה גדולה

ראש ממשלת שוודיה מודאג מאוד משריפת הקוראן

ראש ממשלת שוודיה אמר כי הוא מודאג מאד מכיוון שיותר אנשים רוצים את הקוראן. הוא אמר: "יש סיכון ברור שמשהו חמור יקרה" על רקע הכעס המוסלמי הגובר בגין שריפה של הספר הקדוש של האיסלאם בטענה לחופש ביטוי

ראש ממשלת שוודיה מודאג מאוד משריפת הקוראן
ספר הקוראן צילום: Pixabay

ראש ממשלת שבדיה, אולף קריסטרסון, אמר כי הוא מודאג מאוד מההשלכות אם יתקיימו הפגנות נוספות שבהן יחולל הקוראן, על רקע הכעס המוסלמי הגובר על סדרת התקפות על הספר הקדוש לאיסלאם.

התקפות על הקוראן בשוודיה ובדנמרק פגעו במדינות מוסלמיות רבות, כולל טורקיה, ששוודיה צריכה אישור שלה להצטרף לנאט"ו.

קריסטרסון אמר לסוכנות הידיעות השבדית TT כי בקשות נוספות הוגשו למשטרה לקבלת אישור לקיים הפגנות שבהן מתוכנן שוב שריפת הקוראן.

"אם הם יתקבלו, אנחנו עומדים להתמודד עם ימים מסוימים שבהם יש סיכון ברור שיקרה משהו רציני", אמר. "אני מאוד מודאג ממה שזה יכול להוביל".

שגרירות שוודיה בבגדד הוצתה ב-20 ביולי על ידי מפגינים עיראקים שכעסו על שריפת קוראן שתוכננה.

ראש הממשלה אמר כי ההחלטה אם לתת אישור להפגנות בידי המשטרה. דנמרק ושוודיה פרסמו כי הן מתנצלות על שריפת הקוראן, אך אינן יכולות למנוע זאת במסגרת כללים המגינים על חופש הביטוי.

"במדינות מסוימות יש תפיסה שהמדינה השוודית עומדת מאחורי זה, אנחנו לא", אמר שר החוץ השוודי, טוביאס בילסטרום. "אלה מעשים שבוצעו על ידי יחידים, אבל הם עושים זאת במסגרת חוקי חופש הביטוי", אמר.

בילסטרום אמר כי הוא בקשר עם שרי החוץ של איראן, עיראק, אלג'יריה ולבנון, בין היתר, וכן עם מזכ"ל האו"ם בנוגע למשבר הנוכחי. הוא אמר שהוא ידבר בקרוב עם המזכיר הכללי של הארגון הרב לאומי לשיתוף פעולה איסלאמי.

"אנחנו נדון בנושאים האלה וחשוב להדגיש שמדובר בבעיה ארוכת טווח אין פתרונות מהירים", אמר.

 

 

דנמרק שוודיה קוראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד