כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
פעלו ב"עוינות"

מולדובה גירשה 45 דיפלומטים רוסים ועובדי שגרירות

מולדובה גירשה 45 דיפלומטים רוסים ועובדי שגרירות, תוך ציון שנים של "פעולות עוינות". שר החוץ של המדינה רמז לדיווחים בתקשורת על ציוד ריגול שהותקן על גג שגרירות רוסיה בקישינב

מולדובה גירשה 45 דיפלומטים רוסים ועובדי שגרירות
נמלטים מאוקראינה צילום: באדיבות המצלם

מולדובה הורתה ל-45 דיפלומטים רוסים ועובדי שגרירות לעזוב את המדינה, והשאירה מספר פקידים מצומצם שיכולים להיות לרוסיה בבירתה קישינב, תוך שהיא מציינת שנים של "פעולות עוינות" מצד מוסקבה.

"הסכמנו על הצורך להגביל את מספר הדיפלומטים מרוסיה, כך שיהיו פחות אנשים שינסו לערער את יציבות הרפובליקה של מולדובה", אמר שר החוץ ניקו פופסקו בישיבת הממשלה. לרוסיה תהיה עד ה-15 באוגוסט זמן לקצץ באנשי השגרירות שלה מ-80 ל-25, נמסר ממשרד החוץ.

"במשך שנים רבות היינו מושא לפעולות ומדיניות עוינות של רוסיה. רבים מהם נעשו דרך השגרירות", אמר פופסקו.

דוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זכרובה, אמרה כי החלטת מולדובה "לא תישאר ללא מענה", וכינתה אותה "צעד נוסף בהרס היחסים הבילטרליים" בין המדינות. הקרמלין מסר שרוסיה מצרה על החלטת מולדובה והאשים את הנהגת המדינה בתעמולה נגד רוסיה.

"למרבה הצער, קישינב מביאה בכוונה את היחסים שלנו למצב עלוב מאוד", אמר דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב לכתבים.

היחסים בין רוסיה למולדובה פעם חלק מברית המועצות הגיעו לשפל חדש השנה לאחר שהנשיאה מאיה סנדו גינתה בחריפות את הפלישה של מוסקבה לאוקראינה השכנה והאשימה את רוסיה בתכנון להפילה.

שר החוץ פופסקו אמר השבוע כי ציוד שהותקן על גג השגרירות הרוסית יכול לשמש לריגול. נטען כי ישנם 28 אנטנות על שגרירות רוסיה בקישינב ובבניין סמוך, והן יכולות להיות מטרות ריגול.

הדיווח גרם למשרד החוץ של מולדובה לזמן את שגריר רוסיה כדי לספק הסבר. הדוברת זכרובה אמרה שהאשמת הריגול היא "פנטזיה שאין לה שום קשר למציאות".

שגריר רוסיה במולדובה, אולג וסנצוב, אמר שהשגרירות זקוקה לאנטנות מכיוון שהיא נבנתה בסוף שנות ה-90. "אם הטלפוניה והאינטרנט עבדו טוב, כנראה שלא היה צורך בשדרוגים מתמידים", אמר.

אנטנות מלחמת אוקראינה רוסיה ריגול הקרמלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד