כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
ומה השיב על מצבו הרפואי

נתניהו בבליץ ראיונות בחו"ל: מצפה שדרעי יחזור לממשלה

ראש הממשלה נתניהו בבליץ ראיונות לכלי תקשורת בחו"ל. בהם הוא לא מתחייב לכבד את פסיקת בג"ץ אם יפסול את חוק צמצום עילת הסבירות. לדבריו: "אנחנו לא מנסים להחליש את ביהמ"ש העליון, אלא להחזיר את האיזון" | עם זאת אמר שהוא פועל להחזיר את דרעי לממשלה | על מצבו הרפואי: "איש הפלדה"

נתניהו בבליץ ראיונות בחו"ל: מצפה שדרעי יחזור לממשלה
ראה"מ בנימין נתניהו בהצהרה צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין במהלך תשעה באב לכמה ערוצים אמריקניים, בהם ABC, CNN, FOX ו-NPR, ונשאל אודות הרפורמה המשפטית. בריאיון ל-CNN אמר: "אנחנו לא מנסים להחליש את בית המשפט העליון, אלא להחזיר את האיזון. אנחנו רוצים בית משפט עצמאי אבל לא כל יכול". בראיון הוא לא התחייב לכבד את פסיקת בג"ץ אם יפסול את חוק צמצום עילת הסבירות.

בריאיון נוסף שהעניק ל-NPR, נשאל בנימין נתניהו אם ימנה מחדש את יו"ר ש"ס אריה דרעי לתפקיד שר בכיר עם צמצום עילת הסבירות, ואמר כי הדבר תלוי אם בג"ץ יבטל את החוק. "אם החוק יישאר על כנו, אני מצפה שזה יקרה", השיב נתניהו. בהמשך התחייב שלא יפטר את היועצת המשפטית לממשלה חרף הלחצים עליו מתוך הממשלה והקואליציה לעשות כן.

באשר לסרבנות בקרב מתנדבי המילואים אמר ראש הממשלה שהוא "לא חושב שזה משפיע על הביטחון הלאומי שלנו", וכי לדבריו, "ישראל מאוד חזקה. אין ממש בעיה אמיתית ביכולת שלנו לעמוד באתגרים הביטחוניים שלנו".

בריאיון נוסף שהעניק ראש הממשלה לתוכנית הבוקר של הרשת האמריקנית ABC, הוא התייחס לעילת הסבירות ואמר שמדובר ב"תיקון קטן" וכי זה מטופש לקרוא לביטולו סוף הדמוקרטיה. כאשר נשאל למצבו הבריאותי, הגיב נתניהו כי הוא "איש הפלדה".

במענה להתייחסות לדברי הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן כי "יש להתקדם לאט" בנושאי החקיקה, אמר נתניהו כי הוא בהחלט התמהמה. לדבריו, הוא המתין במשך שלושה חודשים בהן ניסה להשיג פשרה עם האופוזיציה "כפי שאמרתי לנשיא ביידן". נתניהו אמר כי אם לא יצליח להשיג פשרה מול האופוזיציה, ינסה להגיש נוסח מוסכם ציבורית בלעדיהם.

לגבי יחסיו עם הנשיא האמריקני והעובדה שעדיין לא נפגשו מאז חזר לתפקיד ראש הממשלה, אמר: "הנשיא ביידן הזמין אותי בשיחתנו לבית הלבן בסתיו, כנראה בספטמבר. נעבוד על-כך. יחסינו חזקים. אנחנו מנסים לקדם מהלכים יחד מול איראן, לקדם נורמליזציה עם סעודיה. היחסים עם ארה"ב מעולם לא היה טובים יותר".

לפני כשבועיים שוחחו ביידן ונתניהו טלפונית, ברקע החרפת המחאות נגד הרפורמה המשפטית. מלשכת ראש הממשלה נמסר שבשיחה, שארכה כחצי שעה, הזמין ביידן את נתניהו למפגש בוושינגטון, וראש הממשלה נענה בחיוב. גורם בבית הלבן אישר כי השניים ייפגשו בקרוב.

בנימין נתניהו עילת הסבירות ראיונות הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד