כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"עלול לפגוע ביחסי המדינות"

לחץ דיפלומטי מופעל בנסיון למנוע את שריפת ספר התורה בשבדיה

שר החוץ אלי כהן שוחח עם מקבילו שר החוץ השבדי ואמר לו כי שריפת ספר תורה בשבדיה עלולה לפגוע ביחסים בין המדינות. בשעות האחרונות מתקיימת פעילות דיפלומטית ענפה למניעת שריפת ספר התורה בשוודיה על ידי אישה בשנות ה-50 לחייה שרוצה לקבל תשומת לב לאומית

לחץ דיפלומטי מופעל בנסיון למנוע את שריפת ספר התורה בשבדיה
הגבהת ספר תורה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

פעילות דיפלומטית עזה מתנהלת למניעת שריפת ספר התורה. שר החוץ אלי כהן שוחח היום עם שר החוץ השבדי ואמר לו כי שריפת ספר תורה בשבדיה עלולה לפגוע ביחסים בין המדינות.

השיחה הגיעה על רקע האיום בשריפת ספר תורה בשוודיה במסגרת הפגנה נגד הרשויות בגין הזנחת ילדים בנסיון לקבל תשומת לב לאומית. שר החוץ כהן הבהיר לשר החוץ השבדי, טוביאס בילסטרום, כי ישראל רואה בחומרה את השימוש באיומים על שריפת ספרי קודש וספרי תורה בשבדיה והוסיף כי אם ייצא לפועל האיום, עלול האירוע לפגוע ביחסים בין המדינית.

שר החוץ אלי כהן פרסם: "אני מזועזע מהאיום הנוסף לשרוף ספר תורה בשבדיה. יש לשים סוף לשימוש באיום בפגיעה בספרי קודש ובספרי תורה. שוחחתי עם ידידי שר החוץ של שבדיה והבהרתי לו כי אנחנו מצפים ממשלת שבדיה למנוע אירועים כאלה אשר עלולים לפגוע ביחסים בין המדינות".

כזכור משטרת שטוקהולם בשבדיה אישרה לקיים היום הפגנה מחוץ לשגרירות ישראל בעיר, ההפגנה תכלול הצתת ספר תורה. המשטרה אישרה "התכנסות ציבורית" האישה מאחורי הבקשה מציינת כי היא מתכננת "להדליק את התורה במצית". ההפגנה מתוכננת להיום ב-12 בצהריים שעון מקומי.

"אנו מנהלים דיאלוג עם המארגנים ועם גורמים נוספים שעלולים להיות מושפעים, למשל שגרירות ישראל", אמר מאטס אריקסון, דובר המשטרה.

הבקשה הוגשה על ידי אישה בשנות ה-50 לחייה שהצהירה כי מדובר ב"פעילות הנוגעת לזכויות ילדים בשבדיה המופרות באופן שיטתי". היא כתבה שהתוכנית היא "להדליק את התורה במצית".

בטופס אישור מהמשטרה נכתב כי בהפגנה צפויים להשתתף ארבעה בני אדם. "אנו מתאימים את המשאבים על סמך האירוע, אם הוא יתרחב יהיו לנו עוד שוטרים במקום", אמר מאטס אריקסון.

האישור מגיע לאחר שמשטרת שוודיה אישרה לפני שבועיים לגבר מוסלמי לשרוף תנ"ך כנקמה על שריפת הקוראן בידי קיצוניים, לאחר מאמצים מצד ישראל והרשויות בשוודיה האיש הודיע כי הוא חוזר בו. עכשיו הצטרפו לטרנד עוד אנשים שמנצלים את היותה שוודיה מדינה ליברלית ובשם חופש הביטוי הם מבזים חפצים דתיים בצורה מוגזמת.

שוודיה אלי כהן שר החוץ שריפה ספרי תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד