י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הרפורמה תיבלם?

מתרחב המחנה בליכוד נגד מהלכיו של יריב לוין

בליכוד הולך ומתרחב מחנה שימנע משר המשפטים יריב לוין להמשיך ולהתקדם לבדו עם חוקי הרפורמה המשפטית. אחרי שדוד ביטן העביר מסר בליל ט' באב ש"לא יאפשר יותר שאדם אחד יקבע", הבוקר השר אקוניס קורא ללוין לכנס את הוועדה לבחירת שופטים נגד רצונו 

מתרחב המחנה בליכוד נגד מהלכיו של יריב לוין
ישיבת ממשלה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר המדע אופיר אקוניס מ'הליכוד' התייחס הבוקר (שישי) לסירובו של חבר מפלגתו, שר המשפטים יריב לוין, לכנס את הוועדה לבחירת שופטים בקרוב. אקוניס אמר בראיון לדוד בן בסט ברדיו 100FM: "אין סיבה שהוועדה לבחירת שופטים לא תתכנס להכרעות בערכאות של בתי משפט השלום והמחוזיים".

הוא מצטרף לקולות נוספים בליכוד כמו ח"כ דוד ביטן שהעביר מסר לנתניהו ולוין בפאנל שהתקיים בליל ט' באב בעיר מגוריו ראשון לציון ואמר: "לא נאפשר יותר שאדם אחד יקבע. בשלבים הבאים נתערב". 

עם ביטן מסכימים לפחות עוד כמה שרים וחברי כנסת בליכוד כמו יואב גלנט, גילה גמליאל ויולי אדלשטיין ואולי ישנם נוספים שחותרים להסכמות והידברות על פני העמקת המשבר הפנים הישראלי שפוגע בכל תחום בעניין, לא רק בסרבנות טייסי מילואים אלא כעת גם מאיים למוטט את מערכת הבריאות עם עזיבתם של המוני רופאים לחו"ל.

מוקדם יותר התייחס גם שר החקלאות אבי דיכטר מ'הליכוד' לחקיקה המשפטית ופרסם פוסט בחשבון הפייסבוק שלו שבו כתב: "בדיוק כמו ביום הכיפורים של שנת 1973, 'בריונים' של קונספציה, סיכנו מאוד את המדינה מבחינה ביטחונית וצבא - כך היום, ישנם 'בריונים' המסכנים את המדינה בגרירה לחקיקה קיצונית, או בסחיפה למחאה קיצונית ואלימה".

לדבריו, "בניגוד לקולות כאלה ואחרים, אני לא מתעלם מהשבר הקשה שעובר עלינו. הריב חוצה בינינו, המחלוקת משסעת. כל צד מאשים את הצד השני, בדיוק כמו אז, בימים שלפני חורבן הבית השני. ברור לחלוטין ש'הבריונים' השורפים את אסמי המזון, ושאותם צריך לרסן בכל דרך - עובדים ופועלים עם כללים משלהם ולא לטובת העם והמדינה".

"בריונים" אינם חייבים להיות עם כח המונים, הם משתמשים בהמון כח: כח פיזי, כח פיננסי, כח כלכלי וכח עסקי. כן, הם גם מפעילים מוקדי כח אנושיים שסרים למרותם, מבלי באמת להבין זאת", הוסיף. "לא חשבתי אז ב-73׳, שחורבן בית שלישי מתרגש עלינו. אולי היותי צעיר מידי, או תמים מדי כלוחם בסיירת מטכ"ל, שגרמו לי כבר אז להיות אופטימי. השפויים משני הצדדים, שהם הרוב המוחץ, נגד "הבריונים" מכל צד, שהם המיעוט הרוצה לפוצץ".

הליכוד אופיר אקוניס ועדה לבחירת שופטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד