י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

נתניהו ספד ליצחק רבין, ותקף את אבו מאזן

לאחר שספד לראש הממשלה המנוח, תקף נתניהו את אבו מאזן, והודיע נחרצות כי ישראל לא תיסוג מירושלים

יצחק רבין, פלאש90
יצחק רבין, פלאש90 צילום: פלאש90

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא דברים טקס האזכרה הממלכתי ליצחק ולאה רבין בהר הרצל. לאחר שספד לראש הממשלה המנוח, תקף נתניהו את אבו מאזן, והודיע נחרצות כי ישראל לא תיסוג מירושלים.

בנאומו אמר נתניהו כי "ביטחון ישראל עמד תמיד במוקד פעילותו הציבורית של יצחק רבין. הוא התמנה לרמטכ"ל ב-1964, הוא דאג להתעצמות צה"ל ולבניית הכוח הצבאי שלנו. במידה רבה, הוא הכין את צה"ל לניצחון ההיסטורי של מלחמת ששת הימים.

"כשגריר בארצות הברית וכראש ממשלה בקדנציה הראשונה שלו, הוא הבהיר שפתרון הסכסוך עם הערבים יבוא רק לאחר שישתכנעו שלא יכריעו את ישראל בכוח צבאי. אני מאמין שהגישה הזאת סללה את הדרך לנתיב השלום. הוא אמר: "בלי עוצמה ביטחונית, אין ביטחון ואין סיכוי לשלום".

לאחר שסיים לדבר על רבין המנוח, עבר ראש הממשלה למתקפה ישירה על ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן: "בימים האחרונים אנחנו עדים להסתה הולכת וגוברת של ראש הרשות הפלסטינית, כולל משלוח מכתב תנחומים למשפחתו של המתנקש ביהודה גליק, וקריאה למנוע בכל דרך עליית יהודים להר הבית. להסתה הזאת יש ביטוי מעשי בשטח. פיגוע הדריסה בירושלים הוא תוצאה ישירה של ההסתה של אבו מאזן ושל שותפיו בחמאס.

"אנחנו נמצאים במערכה ממושכת על ירושלים, אין לי ספק שננצח בה. אנחנו מפעילים את כל הכוחות הדרושים כדי להחזיר את השקט והביטחון לכל חלקי העיר, אבל זה בהחלט יכול להיות מאבק ממושך, ויש לאחד את כל הכוחות בעם לקראתו. במאבק הזה אנחנו עומדים לא רק מול הסתה פנים פלסטינית, אלא גם מול גל גואה של קיצוניות אסלאמית, קיצוניות ששוטפת את כל מרחבי המזרח התיכון וגם שטחים נרחבים מעבר לו".
רבין יצחק אבו מאזן נתניהו אזכרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד