כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
בדומה לטעות של ארה"ב

משרד ההגנה הבריטי שלח בטעות מיילים לבעלי ברית של רוסיה

משרד ההגנה הבריטי פתח בחקירה לאחר שהודעות דוא"ל המכילות מידע מסווג נשלחו לבעל ברית קרוב של רוסיה בשל שגיאת הקלדה. המיילים נועדו לצבא ארה"ב, המשתמש בשם הדומיין ".mil". בעוד מדינת מאלי משתמשת בסיומת ".ml"    

משרד ההגנה הבריטי שלח בטעות מיילים לבעלי ברית של רוסיה
מתקפת סייבר, אילוסטרציה צילום: freepik

מיילים מטעם משרד ההגנה הבריטי שהיו מיועדים לדומיין ".mil" של צבא ארה"ב נשלחו למדינה במערב אפריקה המסתיימת בסיומת ".ml". על פי משרד ההגנה פחות מ-20 הודעות דוא"ל נשלחו ל"דומיין שגוי" ו"לא סווגו סודי או סודי ביותר".

משרד ההגנה הודיע כי הם "בטוחים שלא הייתה הפרה של אבטחה תפעולית או חשיפה של נתונים טכניים", וכינתה את המיילים "שגרה" .

"פתחנו בחקירה לאחר שמספר קטן של מיילים הועברו בטעות לדומיין אימייל שגוי", מסר דובר משרד ההגנה הבריטי לסוכנות הידיעות AP. "המשרד בוחן כל העת את תהליכיו וכיום נוקט בתוכנית עבודה לשיפור ניהול המידע, מניעת אובדן נתונים ובקרה על מידע רגיש", הוסיפו.

זאת לא הפעם הראשונה שטעות כזאת מתגלה. בשבוע שעבר מיילים שהיו מיועדים לדומיין ".mil" של צבא ארה"ב נשלחו במשך שנים למדינת מאלי במערב אפריקה המסתיימת בסיומת ".ml". על פי הדיווחים, חלק מהמיילים הכילו מידע רגיש כמו סיסמאות, רשומות רפואיות ומסלולים של קצינים בכירים. הפנטגון מסר כי נקט צעדים כדי לטפל בבעיה.

מאלי היא אחת משש מדינות באפריקה שהובטח להם משלוחי תבואה בחינם על ידי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לאחר קריסת הסכם הים השחור עם אוקראינה מוקדם יותר החודש.

מאלי היא גם בעלת ברית רוסית קרובה, שכירי החרב של וגנר ממוסקבה נפרסו במדינה כדי להילחם לצד הצבא נגד ג'יהאדיסטים.

 

בריטניה ארה''ב מאלי כח וגנר מיילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד