כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
השיחות נחשפו

סאדאת ביקש מאסד לבוא איתו לישראל או לשתוק

"בואו נלך יחד לישראל" סיפורו של דיאלוג סוער בין אסד לסאדאת בדמשק לפני הנסיעה של נשיא מצרים לישראל כדי לקדם את השלום. 

סאדאת ביקש מאסד לבוא איתו לישראל או לשתוק

במשך 7 שעות תמימות התנהל דיאלוג אינטנסיבי בין נשיא מצרים המנוח אנואר סאדאת (1918-1981) לבין מארחו בדמשק, הנשיא המנוח חאפז אל-אסד (1930-2000) ב-16 וב-17 בנובמבר 1977, כלומר, יומיים לפני ביקורו המפורסם של סאדאת בירושלים.

העיתונאי המנוח מוחמד חסנין הייקל דיווח על פגישה זו בספרו "המשא ומתן הסודי בין הערבים לישראל. סופות מלחמה וסופות שלום". הפגישה היוותה נקודת מפנה בסכסוך הערבי-ישראלי וביחסי סוריה-מצרים, ואחר כך מצרים-ישראל.

על פי הדיווח ב'אל ג'זירה' סאדאת אמר לאסד: "תקשיב אחי חאפז. אם יוכח שזו שליחותי האחרונה כנשיא הרפובליקה של מצרים (ביקור בירושלים), אעשה זאת ואחזור להגיש את התפטרותי לאסיפת העם במצרים, כפי שנקבע בחוקה. אני משוכנע ב-100% בהשלמת היוזמה הזו, לא באתי לדמשק כדי לריב איתך, אז בוא נלך יחד לירושלים, או אם אתה לא יכול לבוא, בבקשה תשתוק ואל תפרסם הוקעה או גינוי. אם אכשל, אודה שטעיתי".

סאדאת חזר למצרים, והחל נגדו מסע תקשורתי סורי עז, שלא הרתיע אותו מביקורו המפורסם בירושלים (19-21 בנובמבר 1977), אותו השווה נשיא ארה"ב לשעבר ג'ימי קרטר (כיהן בתפקידו מ-1977). עד 1981) להתגלות הראשונה של האדם על הירח.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מנחם בגין מצרים אסד סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד