כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מאשים את כל העולם

פוטין: וושינגטון, נאט"ו וקייב מסרבים לנהל משא ומתן

בפגישה עם מנהיגי אפריקה, אמר פוטין כי הוא לומד "בקפידה את ההצעות לשלום עם אוקראינה". פוטין האשים את וושינגטון, נאט"ו וקייב כי הם מסרבים לנהל משא ומתן "למרות נכונותנו לעשות זאת"

פוטין: וושינגטון, נאט"ו וקייב מסרבים לנהל משא ומתן
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין צילום: דוברות הקרמלין

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר ביום שישי כי רוסיה מוכנה לקיים משא ומתן עם אוקראינה, אך קייב מסרבת להשתתף בו. דבריו של פוטין באו בתגובה להצהרותיו של יו"ר ועדת האיחוד האפריקאי, מוסא פאקי, שנאם בפסגה רוסית-אפריקאית בסנט פטרסבורג, ואמר כי האיחוד מייחס חשיבות רבה לבטיחותן ולריבונותן של מדינות ויישוב שלום של משברים באמצעות משא ומתן.

אוקראינה כבר הודיע שהיא לא מוכנה להיכנס למשא ומתן עם רוסיה  השולטת בחמישית משטחה של אוקראינה מאז החלה המלחמה לפני 17 חודשים. רוסיה הצהירה שוב ושוב שכל שיחות חייבות לקחת בחשבון את "המציאות החדשה".

אתמול אמר פוטין כי ארה"ב ונאט"ו מסרבות לנהל משא ומתן עם רוסיה בנושא הבטחת ביטחון שווה לכל המדינות, וציין כי נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הכריז על "חוסר אפשרות לנהל משא ומתן עם רוסיה".

פוטין אמר בישיבת המליאה של הפסגה של רוסיה-אפריקה: "יש לפתור את כל המחלוקות במהלך המו"מ, אבל הבעיה היא שהם מסרבים לנהל משא ומתן איתנו, הבסיס לסכסוך הם איומים על ביטחון רוסיה מצד ארה"ב נאט"ו, ואוקראינה, אני חוזר שוב, הם מסרבים לנהל משא ומתן על "הבטחת ביטחון שווה לכולם, כולל לרוסיה. ואוקראינה עצמה, או ליתר דיוק המשטר האוקראיני הנוכחי, מסרב לנהל משא ומתן. זה הוכרז רשמית, ונשיא אוקראינה אימץ צו בנושא זה האוסר על משא ומתן".

אך פוטין גם אמר כי מוסקבה "בוחנת בזהירות" הצעות שהעלו כמה מנהיגים אפריקאים לסיום הסכסוך באוקראינה.

פוטין הסביר למספר בכירים אפריקאים: "בואו ניקח, למשל, יוזמה של קבוצת מדינות אפריקאיות ליישב את המשבר האוקראיני זה אומר הרבה, כי בעבר משימות התיווך היו נחלתם של מדינות שנחשבות לדמוקרטיות מתקדמות. כיום, אפריקה מוכנה גם לסייע בפתרון בעיות שנראות מחוץ לתחום העניין העיקרי שלהן. אנו מכבדים את היוזמות שלהן ולומדים אותן בקפידה", אמר פוטין.

 

 

 

 

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי אפריקה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד