י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לנזק אין כיסוי מהביטוח

החילוני שלא הסכים להזיז את רכבו בשבת

יהודי שאינו שומר תורה ומצוות אך מקפיד על שמירת שבת שילם על השמירה 25 אלף שקל נזק בעקבות כך שסירב להזיז את רכבו בשבת קודש. הסיפור המלא, והאם הביטוח מכסה את הנזק?

החילוני שלא הסכים להזיז את רכבו בשבת
עץ שנפל רכב צילום: אילוסטרציה - פלאש 90

סיפור על גודל קדושת שמירת השבת מתפרסם השבוע בעלון 'השגחה פרטית' שם אברך מספר סיפור על אדם שאינו שומר תורה ומצוות שסירב להזיז את רכבו בשבת קודש. 

וכך מספר האברך: לחברת הביטוח שאשתי עובדת בה, הגיע טלפון מיהודי שאינו שומר תורה ומצוות. הוא הציג את עצמו כחילוני, אבל סייג מיד: "שבת אני שומר!" וכך סיפר: בשבת בבוקר דופקים אצלי בדלת כמה שוטרים, ואומרים לי ככה: "יש פה, ליד הבית שלך, עץ שעומד לקרוס. זאת סכנה, ואנחנו צריכים לכרות את העץ". "מה זה קשור אליי?" שאלתי.

"זה קשור, כי הרכב שלך חונה ליד העץ, ואנחנו קוראים לך להזיז את הרכב לפני שהעץ ייפול עליו". "היום שבת", אמרתי להם, "ובשבת אינני מזיז את הרכב". "אין בעיה", אמר שוטר אחד מביניהם, "תן לי את המפתחות, ואנחנו נזיז את הרכב".

הסתכלתי עליהם לרגע. חשבתי, שהרי הם יהודים לא פחות ממני, ולמה שאתן להם לחלל שבת? אמרתי, "אני לא יודע אם מותר לי לתת לכם את המפתחות. אני הולך לשאול על זה את הרב שלי".

הם חיכו, אני הלכתי לרב, והרב אמר שזה לא מצב של פיקוח נפש, ואסור לי לתת את מפתחות הרכב בשביל שהם יזיזו אותו. אם באמת נראה שמצב העץ כה רעוע, שישימו מחסומים סביב העץ, ויכרתו אותו במוצאי שבת.

חזרתי ומסרתי לשוטרים את דברי הרב. אבל למרבה הכאב, הם לא הסכימו לחכות. "זו בחירה שלך", אמר אחד מהם. "בכבוד", הוסיף השוטר השני, "אם זה טוב לך ככה, שנכרות את העץ על הרכב שלך, אין בעיה. אנחנו חייבים לעשות את זה עכשיו. אסור לסרב פקודה".

הם נהיו צדקנים כאלו ודואגים כאלו, שחס וחלילה לא ייפול העץ על אף אחד. רק לשבת הם לא דאגו, ואני, מה אני אגיד לכם, הם ניסרו את העץ ואת הלב שלי ביחד, על שככה יהודים עושים ביום השבת.

העץ נפל בדיוק על הרכב שלי, והוא נמעך לגמרי. זהו רכב בשווי עשרים וחמישה אלף שקל, ואני אומר לכם שאני שמחתי כמו שלא שמחתי אף פעם, על ששילמתי בשביל השבת עשרים וחמש אלף שקל!.

אחרי הצהריים באו הנכדים שלי לבקר, וראו שהמצב רוח שלי זה לא משהו רגיל. היתה לי באמת תחושה טובה, והם שאלו אותי, "סבא, למה אתה כל כך שמח? אני לקחתי אותם לחלון, הראיתי להם איך האוטו קבור מתחת לעץ, וסיפרתי איך לא הסכמתי בשום אופן להזיז את הרכב, וגם לא לתת את המפתחות, כי היום שבת! וכך גם הנכדים שלי ידעו שעל שבת שומרים, גם אם משלמים ביוקר.

האיש סיים את סיפורו, ואמר: "עכשיו אני שואל בקשר לביטוח, איך אני מקבל את דמי הנזק על הרכב". בחברת הביטוח אמרו, שלסוג כזה של נזק אין כיסוי, והם ממליצים לתבוע את העירייה. הסיפור עומד כרגע בשלב הזה. עדיין לא ידוע כמה כסף יצליח היהודי להוציא מהעירייה, אם בכלל, אבל זה לא משנה.

כי הזכות של שמירת שבת, היא יותר מכל מה שהוא ירוויח או יפסיד, וכשיהודי כמוהו זוכה לייקר כך את השבת, זה מחייב את כולנו. "זכור קדוש לנו בזכות יקרת היום, שמור נא אותנו ביום זה ובכל יום..."

השגחה פרטית שמירת שבת עץ קרס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 43 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד