כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
במסע בחירות

ביידן רומז על 'התקרבות בדרך' בין ערב הסעודית לישראל

הנשיא ביידן רומז על 'התקרבות בדרך' בין ערב הסעודית לישראל"יש אולי התקרבות בדרך", אמר ביידן לתורמים במסע הבחירות החוזר שלו ל-2024 באירוע בפריפורט - מיין. הנשיא ביידן לא מסר פרטים על הסכם אפשרי

ביידן רומז על 'התקרבות בדרך' בין ערב הסעודית לישראל
הנשיא ביידן ומלך סעודיה צילום: סוכנות הידיעות הסעודית

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, אומר כי הסכם בין ישראל לסעודיה נמצא 'בדרך' לאחר שיחות שהיועץ לביטחון לאומי שלו ניהל עם גורמים סעודים בג'דה במטרה להגיע לנורמליזציה ביחסים בין סעודיה וישראל.

"יש אולי התקרבות בדרך", אמר ביידן לתורמים למסע הבחירות החוזר שלו ב-2024 באירוע בפריפורט - מיין. ביידן לא מסר פרטים על הסכם אפשרי.

פקידים אמריקאים מנסים במשך חודשים להגיע להסכם היסטורי בין המדינות, אך הסעודים התנגדו.

כפי שדיווחנו, בעל הטור ב'ניו יורק טיימס' תומס פרידמן, כתב במאמר שפורסם ביום חמישי בעיתון, כי ביידן שוקל אם להמשיך דיון על הסכם ביטחון הדדי בין ארה"ב לסעודיה שיכלול את נרמול היחסים עם ישראל לערב הסעודית.

היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ייק סאליבן, אחד מעוזריו המהימנים ביותר של ביידן, היה בג'דה השבוע עם שליח המזרח התיכון ברט מקגורק ודן באפשרות של הסכם נורמליזציה, כך אמרו גורמים בבית הלבן.

פקידים אמריקאים מאמינים שאפשר להגיע להסכם בין ישראל וסעודיה לאחר שממשל הנשיא לשעבר טראמפ הגיע להסכמות דומות בין ישראל למרוקו, סודן, בחריין ואיחוד האמירויות הערביות, כך דיווחה רויטרס.

פקידים אמריקאים אמרו שהם מחפשים דרכים להגיע להסכם המנרמל את הקשרים בין ישראל לסעודיה. על פי מקורות אמריקאים, הסעודים התנו נורמליזציה מראש בערבויות ובהסדרים ביטחוניים של ארה"ב שיאפשרו לריאד לפתח אנרגיה גרעינית אזרחית משלה.

ביידן ניו יורק טיימס סעודיה נורמליזציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד