ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
ומה חשף נתניהו על מצבו הרפואי?

המומחים פיענחו: השיחה הדרמטית של לוין, גלנט ונתניהו נחשפת

מומחים לקריאת שפתיים הצליחו לפענח את השיחה הדרמטית שהתנהלה בשידור חי במליאת הכנסת, בה דנו גלנט, נתניהו ולוין על הפשרה בעניין עילת הסבירות, דקות לפני שעברה סופית 

המומחים פיענחו: השיחה הדרמטית של לוין, גלנט ונתניהו נחשפת
לוין נתניהו וגלנט במליאה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בערב בו הועברה עילת הסבירות בכנסת נערכה שיחה דרמטית בין השרים יואב גלנט, יריב לוין וראש הממשלה בנימין נתניהו - בשידור חי ולעיני מצלמות ערוץ 'כנסת'. ב'חדשות 12' נחשף תוכן השיחה בעזרתם של מומחים לקריאת שפתיים.

שר הביטחון גלנט אמר ללוין: "תן להם (לאופוזיציה) משהו, לא משנה מהו. תן להם משהו בשביל להראות להם שאתה דמוקרט, ואני מפה אנסה לדבר איתם". שר המשפטים לוין השיב: "אני לא נגד זה, אבל זה לא יעבוד". גלנט: "תן להם משהו, משהו!". לוין: "אני אומר לך במאה אחוז".

בשלב זה נתניהו התערב: "אני הייתי קושר את זה לוועדה לבחירת שופטים". גלנט: "חייבים להתפשר, לא יקרה כלום".

זמן קצר לאחר מכן שר הביטחון ניסה להשיג הסכמה של חבריו לדחייה בכניסת החוק לתוקף לחודש ינואר - בתמורה להתחייבות של האופוזיציה שלא להגיש הסתייגויות חדשות.

גלנט נראה אומר לשרת התחבורה מירי רגב: "בשביל להגיד אנחנו לקראת, זה ניצחון פירוס. זה לא טוב". אריה דרעי נראה אומר לגלנט בשיחה נוספת: "גנץ התחייב שהם לא יעשו את זה, והוא ישקול - בינתיים הוא מהסס". גלנט נראה בשיחה נוספת במליאה אומר ללפיד: "אי אפשר לשנות את החוק, אי אפשר לשנות את זה. אי אפשר להתקפל וללכת קדימה. אי אפשר ללכת אחורה וליפול במים".

שר הביטחון גלנט גם נראה משוחח עם ח"כ אורנה ברביבאי: "זה לא בשבילי, זה בשביל המדינה". ברביבאי משיבה לו: "בן אדם שיודע מה הוא אומר". גלנט: "זה המצב".

בשיחה ביניהם סיפר נתניהו לגלנט, שהגיע הישר מבית החולים, על הבדיקה שעבר: "זה בשביל הרופאים, לא בשבילי. אם אדם לא יודע שיש לו בדם משהו כזה, והפעולה בדם מפסיקה". גלנט: "יכול להיות שזה של פעילות הלב". הוא מוסיף: "אני אעשה את זה, אני אבדוק את זה בבדיקות. טוב שאתה אומר לי את זה עכשיו, עכשיו אני מודע לאפשרות הזו".

נתניהו חשף: "כשאני קיבלתי את זה אחרי שדיברנו, הרגשתי כאב. אין מה לעשות. אם אתה לא מגיע לבית חולים תוך דקות - אתה מת".

ראש הממשלה נתניהו יאיר לפיד עילת הסבירות יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד