כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מאכלי השבת התקלקלו

מחדל: שבת שלמה ללא חשמל בריכוזים החרדים: "זלזול מחפיר"

מחדל שלא זכור כמותו זמן רב: תושבי כמה ערים חרדיות חוו הפסקת חשמל למשך שבת שלמה. זעם ותסכול: "לא הייתה אופציה למצוא פתרונות כי החשמל נפל אצל כולם, תחושת זלזול מחפיר של חברת החשמל שהבינה שאפשר לזלזל בתושבים חרדים בלי שמישהו ידרוש מהם תשובות"

מחדל: שבת שלמה ללא חשמל בריכוזים החרדים: "זלזול מחפיר"
עובדי חברת החשמל בפעולה צילום: חברת חשמל

שבת ללא חשמל הייתה מנת חלקם של תושבים מבני ברק, ביתר עילית ובית שמש, עקב הפסקת חשמל מסמוך לכניסת השבת והתושבים זועמים ומצביעים על מחדל מתמשך. 

בעיר בני ברק, תושבים ברחובות שאול חדד, נידוני בגדד ותחילת אברבנאל, שהו ללא חשמל מכניסת השבת ועד צאתה. בעיריית בני ברק פרסמו בערב שבת כי רבני העיר הגרחי"א לנדא והגרש"צ רוזנבלט הורו לחברת החשמל להמשיך בעבודה עד לתיקון אך הדבר לא תוקן ברחובות שהם לא היה חשמל שבת שלמה. 

בעיר בית שמש, תושבי רמה ג' 2 בעיר שסבלו משתי הפסקות חשמל במהלך השבוע האחרון ועוד 3 תקלות ביום שישי עד כניסת שבת, היו כל השבת ללא חשמל על אף שהתקלה האחרונה הייתה לפני כניסת השבת וצוותי חברת חשמל באו לתקן את התקלה ולא הצליחו.

ברחובות שמואל ונתן הנביא בשכונת רמת בית שמש ג'2, התקלה שהחלה בשעות הצהריים ביום שישי נמשכה במהלך כל השבת - למעלה מ-30 שעות של תקלה, מאות משפחות שהו ללא תאורה, מכשירי חשמל, מזגנים ומקררים.

צבי פרנקל, תושב רמה ג' 2, מספר ל'בחדרי חרדים': "בשעה 17:55 שעה לכניסת שבת קיבלנו הודעה מחברת החשמל שהצפי לסיום התקלה הוא בשעה 20.00 בליל שבת, היינו בטוחים שמטפלים בתקלה אבל כנראה כאשר מדובר בלקוחות שומרי שבת שלא יטרידו אותם כל השבת הם לקחו לעצמם פסק זמן וחזרו רק במוצ"ש לטפל בתקלה ולאחר כמה דקות ויהיה אור".

עוד הוא מספר כי "במהלך כניסת השבת תחת עלטה בבתים, ברחוב ובבית הכנסת התושבים היו בטוחים שחוזרים הביתה ותיכף יהיה אור, אולם האשליה התנפצה, 30 שעות ללא אור, ללא מזגנים, ללא פלטת שבת וללא מקרר, סעודת ליל שבת לאור נרות במרפסת, מאכלי השבת התקלקלו ובבוקר אכלו רק חלות עם סלטים, כל הבשרים והמוצרים שהיו במקרר ובמקפיא התקלקלו, לא היה אופציה למצוא פתרונות כי החשמל נפל אצל כולם, תחושת הזלזול המחפיר של חברת החשמל שהבינו שיכולים לזלזל בתושבים החרדים בלי שמישהו ידרוש מהם תשובות מחפיר ביותר". 

בשכונת רמת בית שמש ד' החשמל החל לחזור חלקית בליל השבת בשעה 20:30 ד'3, בסביבות השעה 21:15 ד'1 ו-4, ברמה ד'2 חזר החשמל רק בשעה 5 לפנות בוקר.

תושבים רבים ברמה ד' שלא רצו להנות מחשמל שזורם בעקבות עבודות בשבת, ועל כן הם כיבו מבעוד מועד את כל האורות בבית, ושהו במשך כל השבת בעלטה. כך גם תושבים שיש להם שעון שבת דיגיטלי, ולא כיוונו מבעוד מועד, לא יכל להפעיל את השעון שבת.

זעמם של התושבים בבית שמש רק הולך וגדל, והם אפילו לא יודעים על מי לזעום. האם על קבלן רשלן שקרע עם הטרקטור את אחד הכבלים העורקיים בשכונה, או על חברת החשמל.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי גם תושבי ביתר עילית חוו הפסקת חשמל משבת בבוקר, שכונות שלמות היו ללא חשמל.

הפסקת חשמל בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 57 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד