כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
חשש מעימות

כוחות וגנר נעים לעבר הגבול הפולני ויכולים לנסות לחמוק פנימה

כוחות וגנר נעים לעבר הגבול הפולני ויכולים לנסות לחמוק פנימה במסווה של פליטים, כך אמר ראש הממשלה הפולני. "תנועות הכוחות, אמר "נראו כמרכיב נוסף במסע הזה כדי לערער את יציבות הגבול"

כוחות וגנר נעים לעבר הגבול הפולני ויכולים לנסות לחמוק פנימה
שוטרים בפולין צילום: Pixabay

יותר מ-100 חיילים מקבוצת שכירי החרב הרוסית וגנר נעים לעבר רצועת אדמה קטנה בין פולין לליטא, כך אמר ראש ממשלת פולין, שהזהיר שהם עלולים להתחזות למהגרים כדי לחצות את הגבול.

ראש ממשלת פולין, מתאוש מורבייצקי, אמר היום כי ממשלתו קיבלה מידע כי שכירי החרב של וגנר נמצאים לא רחוק מגרודנו, עיר במערב בלארוס קרובה לפולין. על פי דיווחים באוקראינה אלפי חיילי וגנר נמצאים בבלארוס לאחר התקוממות צבאית כושלת ברוסיה.

למרות שאורכו רק 100 קילומטרים, השטח חשוב אסטרטגית לנאט"ו, האיחוד האירופי, רוסיה ובלארוס. אזור הגבול מחבר בין המובלעת הרוסית קלינינגרד לבלארוס והוא הקשר היבשתי היחיד בין המדינות הבלטיות לשאר האיחוד האירופי.

מורבייצקי חזר על הטענות כי בלארוס, בעלת ברית מרכזית של רוסיה, שלחה מהגרים מערבה בניסיון להכריע את כוחות הגבול הפולניים.

"תנועות הכוחות, אמר מורבייצקי, "נראו כמרכיב נוסף במסע הזה כדי לערער את יציבות הגבול".

"הם כנראה יהיו מחופשים לשומרי גבול בלארוסים ויעזרו למהגרים בלתי חוקיים להיכנס לשטח פולין, לערער את היציבות בפולין, אבל הם כנראה גם ינסו לחדור לפולין תוך התחזות למהגרים בלתי חוקיים וזה יוצר סיכונים נוספים", אמר.

"עד כה השנה, היו כ-16,000 ניסיונות של מהגרים לחצות את הגבול באופן בלתי חוקי, על ידי נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין", אמר מורבייצקי.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה פולין בלארוס כח וגנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד