כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
​​בעקבות הפיכה צבאית

צרפת והאיחוד האירופי הפסיקו את התמיכה הכספית בניז'ר

צרפת והאיחוד האירופי הפסיקו התמיכה הכספית בניז'ר ​​לאחר שהפיכה צבאית הדיחה את הנשיא. מנהיגים מוושינגטון ועד מוסקבה קראו לשחרורו של באזום, עד כה ללא הועיל

צרפת והאיחוד האירופי הפסיקו את התמיכה הכספית בניז'ר
קצינים בצבא ניז'ר מודיעים על ההפיכה צילום: צילום מסך

צרפת והאיחוד האירופי הפסיקו את התמיכה הכספית בניז'ר ​​לאחר שהפיכה צבאית הפילה את הנשיא הנבחר במדינה במערב אפריקה.

בהצהרה מטעם צרפת ששלטה בעבר בניז'ר​ נאמר כי "צרפת דורשת חזרה מיידית לסדר החוקתי הניז'רי", בכך צרפת התווספה ללחץ הבינלאומי הגובר על מתכנני ההפיכה.

המהלך הגיע זמן קצר לאחר שהאיחוד האירופי השעה את כל שיתוף הפעולה הביטחוני עם ניז'ר ​​אתמול, והודיע ​​כי לא יספק עוד תמיכה כספית. ניז'ר ​​היא אחת המדינות העניות בעולם וזוכה לסיוע של מאות מיליוני דולרים מדי שנה.

גנרל צבאי שהוביל את המשמר הנשיאותי במדינה, הוכרז כמנהיג החדש של המדינה לאחר שהנשיא מוחמד באזום נעצר בשבוע האחרון.

"המתקפה הבלתי מקובלת הזו על שלמות המוסדות הרפובליקניים של ניז'ר ​​לא תישאר ללא השלכות על השותפות ושיתוף הפעולה בין האיחוד האירופי לניז'ר, על כל היבטיה השונים", אמר ג'וזפ בורל, ראש מדיניות החוץ של האיחוד האירופי.

"הנשיא באזום נבחר באופן דמוקרטי, ונשאר הנשיא הלגיטימי היחיד של ניז'ר. יש לשחררו ללא תנאי וללא דיחוי". מנהיגים מוושינגטון ועד מוסקבה קראו לשחרורו של באזום, עד כה ללא הועיל.

האיחוד האפריקאי דרש ביום שבת מאנשי צבא ניז'ר "לחזור מיידית וללא תנאים לבסיסים ולהחזיר את הסמכות החוקתית", תוך 15 ימים. האיחוד הזהיר כי "ינקוט בצעדים הכרחיים, לרבות צעדי ענישה נגד העבריינים, אם לא יכבדו את זכויותיהם של עצורים פוליטיים".

בורל ונשיא צרפת עמנואל מקרון אמרו שהם יהיו מוכנים לתמוך בארגונים אזוריים, כולל ארגונים כלכליים של מדינות מערב אפריקה, אם יחליטו להטיל סנקציות נגד ניז'ר.

לא ברור איזה לחץ בינלאומי ישפיע על החלטת הגנרלים שתפסו את השלטון.

עוזר לנשיא המודח אמר ל-CNN שהתנהל מאבק בין המתכננים. עם זאת, הצבא של ניז'ר ​​אישר את ההפיכה. ניז'ר, בעלת ברית מרכזית של ארצות הברית, צרפת וממשלות מערביות אחרות, היא אחת הדמוקרטיות הבודדות באזור רצוף התקוממויות איסלאמיסטיות.

צרפת ארה''ב הפיכה צבאית האיחוד האירופי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד