כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בפער על המתחרים

טראמפ הוא המועמד המועדף של המפלגה הרפובליקנית

הנשיא האמריקני לשעבר טראמפ השתתף באירוע פוליטי של המפלגה הרפובליקנית שהתקיים באייווה וזכה לתמיכה גורפת. מועמד בפריימריז לנשיאות שהעז לדבר בגנותו הושתק מיידית על ידי הקהל במקום

טראמפ הוא המועמד המועדף של המפלגה הרפובליקנית
דונלד טראמפ צילום: דוברות הבית הלבן

במדינת אייווה האמריקנית התקיים אירוע פוליטי, בו השתתפו כ-1200 איש מתומכי המפלגה הרפובליקנית ו-13 מועמדים בפריימריז לנשיאות. במהלך האירוע נשמע המנון אמריקני על ידי התקליטן במקום, המעביר את המסר, כי בארה"ב אזרח יכול למצוא את עצמו בכלא ובאותה מידה למצוא את עצמו נשיא המדינה.

מה שתפס את תשומת הלב זה העיתוי. המסר הושמע בעת עלייתו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ לבמה, והוא מנגד הגיב בהנפת יד לתומכים, מתוך שדר כי הוא רואה את הרדיפה הפוליטית כלפיו כנקודת עוצמה בקמפיין לנשיאות, כשרבים צופים במרמור רב ב'ציד המכשפות' המתנהל כלפיו.

במהלך האירוע, אף מתמודד לא ההין לתקוף את טראמפ הזוכה לתמיכה מפלגתית בפער רב על המתחרים, כל זה למעט אחד. וויל הורד, חבר קונגרס לשעבר של טקסס וקצין CIA, לקח את הסיכון ותקף את טראמפ, כי "אינו רץ לנשיאות כדי להפוך את אמריקה לגדולה שוב". לטענתו, "טראמפ אינו בא לייצג את בוחריו משנת 2016 או 2020, הוא רץ לנשיאות כדי למנוע את כניסתו לכלא".

דבריו הושתקו מיידית על ידי הקהל בקריאות בוז ושקשוק הסכו"ם. כשהושמעו גם קריאות של "לך הביתה", הוכח סופית כי הורד איבד את תמיכתו בקרב המשתתפים.

בסך הכול, הגיש התובע המיוחד ג'ק סמית' שלושה סעיפי אישום חדשים נגד טראמפ, שהגיעו ל-40 בסך הכול. הנאשם החדש בפרשה הוא עובד התחזוקה קרלוס דה אוליביירה, שיעמוד לדין על קשירת קשר לשיבוש הליכי משפט בשל העזרה שנתן לכאורה לטרמפ להסתרת המסמכים מפני החוקרים. טראמפ הוא הנשיא הראשון שכיהן, שעומד לדין פלילי. מלבד פרשת המסמכים המסווגים, טראמפ מסובך בעוד פרשות, בהם הוא כפר באשמה, והמשפטים שלו יתנהלו עמוק בתוך הקמפיין.

כתב אישום נוסף נגד הנשיא לשעבר צפוי גם בחקירת מעורבותו במאמצים להטות את תוצאות הבחירות ב-2020. בקמפיין של טראמפ טוענים: "זה לא יותר מהמשך הניסיון הנואש והכושל של משפחת הפשע של ביידן ומשרד המשפטים שלהם לרדוף את הנשיא טרמפ ואת אלו הסובבים אותנו".

כזכור, טראמפ מוביל בסקרים בקרב הרפובליקניים לקראת הפריימריז בשנה הבאה, שבסופן ייקבע מי המועמד של המפלגה בבחירות לנשיאות ב-2024. האישומים החדשים בפרשת המסמכים המסווגים נחשפו שעות אחרי שעורכי דינו של טראמפ נפגשו עם התובעים הפדרליים החוקרים את ניסיונותיו להטות את תוצאות הבחירות לנשיאות ב-2020, בסימן לכך שכתב אישום שלישי נגדו מתקרב.

הנשיא לשעבר טוען כי כל החקירות נגדו הן רדיפה פוליטית בידי ממשלו של הנשיא הנוכחי ג'ו ביידן, שאותו הוא עשוי לפגוש לדו-קרב נוסף בנובמבר הבא. למרות ההסתבכויות הרבות שלו, אלו לא ימנעו ממנו להתמודד.

רפובליקנים דונלד טראמפ הבחירות לנשיאות ארצות הברית 2024

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד