כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
'המספרים' בתקשורת

שבוע 30 למחאה: האם עילת הסבירות העלתה את כמות המפגינים

זה השבוע השלושים ברציפות יצאו מתנגדי הממשלה להפגין במוקד המרכזי ברחוב קפלן 'כיכר הדמוקרטיה' בתל אביב, ולמרות הציפייה לעלייה בכמות המפגינים ולעוצמת המחאה בעקבות חקיקת עילת הסבירות הסיקור התקשורתי לא מעיד על כך 

שבוע 30 למחאה: האם עילת הסבירות העלתה את כמות המפגינים
המחאה בקפלן, שבוע 30 צילום: מתוך הטוויטר של אילן שילוח

שבוע 30: אחרי שעבר חוק צמצום עילת הסבירות בשבוע שחלף היתה ציפייה להתגברות המחאה נגד החוקים הבאים בניסיון למנוע את קידומם ולהגעתם של רבים חדשים מעבר למספרים הקבועים - אולם לא נרשמה עלייה מיוחדת בכמות המפגינים ברחוב קפלן בתל אביב ששמו הוחלף ל'כיכר הדמוקרטיה' על ידי ראש העיר רון חולדאי.

לפי הדיווח ב'כאן חדשות': "רבבות רבות של מתנגדי הרפורמה המשפטית, שבוע 30 ברציפות". גם באתר N12 של חדשות ערוץ 12 לא נכנסו למספרים וכתבו "גם הערב (שבת) התקיימו מחאות בכל רחבי הארץ, כ-150 מוקדים, כאשר המוקד המרכזי הוא רחוב קפלן בתל אביב".

המחאה אמש ברחוב קפלן. צילום: אמיר גולדשטיין.

"כ-174 אלף בת"א; מפגינים חסמו את איילון - ופונו", נכתב בכותרת הכתבה המסקרת ב'חדשות 13'.

באתר 'ישראל היום', כתבו בכותרת המסקרת את המחאה: "בשבוע ה-30 - כ-200 אלף הפגינו בכל רחבי הארץ", לעומתם באתר עיתון 'הארץ' לא נכנסו למספרים ובכותרת נכתב: "הפגנות נגד ההפיכה המשטרית התקיימו ברחבי הארץ, רבבות מחו בתל אביב".

באתר ynet נכתב בכותרת "מאות אלפים שוב יצאו להפגין, וקוראים לא להתייאש". ב'וואלה' נכתב בסיקור "לאחר אישור החוק לביטול עילת הסבירות, רבבות הפגינו בצומת קפלן". גם שם ללא כניסה למספרים והערכות. ב'מעריב' נכתב בכותרת "המאבק נמשך: בפעם ה-30 ברציפות - מחאת ענק נערכה בקפלן", ללא ציון כמות מפגינים במוקד המרכזי.

הרפורמה המשפטית קפלן עילת הסבירות מפגינים תל אביב סיקור תקשורתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד