ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
היום הדיון בבג"ץ

לא רק ראשות טבריה: מקורבו של דרעי מתמודד על תפקיד בכיר נוסף

ראש הוועדה הקרואה בטבריה, בועז יוסף, מתמודד על תפקיד בכיר נוסף - ראש מינהל תכנון במחוז צפון. בתוך כך, היום צפוי בית המשפט העליון לדון על תיקון החוק שמאפשר ליו"ר ועדה קרואה להתמודד בבחירות באותה עיר

לא רק ראשות טבריה: מקורבו של דרעי מתמודד על תפקיד בכיר נוסף
בועז יוסף צילום: מתוך שידורי כאן 11

ראש הוועדה הקרואה בטבריה, בועז יוסף, מתמודד על תפקיד בכיר נוסף - ראש מינהל תכנון במחוז צפון. כך דווח בכאן חדשות. יוסף, המכהן בתפקיד ראש העיר בפועל מתוקף היותו ראש הוועדה הקרואה, נחשב למקורבו של יושב ראש מפלגת ש"ס אריה דרעי.

יוסף ניגש לוועדת האיתור לתפקיד ראש מחוז צפון במנהל התכנון. הוועדה שבוחרת את המועמד התכנסה בשבוע שעבר והייתה אמורה להתכנס שוב השבוע, אלא שמסיבה טכנית לחלוטין נדחה כינוס הוועדה מהשבוע לסוף החודש.

בראש וועדת האיתור לתפקיד אליו מתמודד בועז יוסף עומד מנכ"ל משרד הפנים רונן פרץ שלא מסר תגובה לידיעה כך גם בועז יוסף.

בתוך כך, היום צפוי בית המשפט העליון לדון על תיקון החוק שמאפשר ליו"ר ועדה קרואה להתמודד בבחירות באותה עיר, החוק שיאפשר לבועז יוסף להתמודד לראשות העיר.

הדיון יתקיים בפני תשעה שופטים: נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, המשנה לנשיאה עוזי פוגלמן, יצחק עמית, נועם סולברג, דפנה ברק ארז, ענת ברון, דויד מינץ, יעל וילנר ואלכס שטיין.

עמדת היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה היא שהחוק פגום כיוון שהוא נוצר תוך כדי תקופת הבחירות ולטובתו של אדם מסוים. עם זאת היועמ"שית סבורה כי אין לבטלו כעת, אבל לעשות זאת החל מהבחירות הבאות.

הדחיה של ועדת האיתור צפויה לאפשר לבועז יוסף מרחב של גמישות ונוחות. או שהשופטים יאשרו את החוק והוא יתמודד לראשות העיר טבריה או שיתמודד לראש מחוז צפון במנהל התכנון.

 

טבריה בועז יוסף בג"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד