כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מתה בגלל זיהום

הוריה של הצעירה שנפטרה תובעים את ביה"ח

הורי לירון ג'ג'טי תובעים את ביה"ח וולפסון לאחר שבית החולים עדכן את כלי התקשורת כאילו מתה מהאופטלגין. מהתביעה עולה כי במשך 10 ימים לא הבינו רופאיה בקופ"ח ולא בחדר המיון כי בגופה מתפשט זיהום "ניתן היה למנוע את מותה"

הוריה של הצעירה שנפטרה תובעים את ביה"ח
חדר ניתוח טיפול נמרץ. אילוסטרציה צילום: unsplash

לאחר פטירתה של לירון ג'ג'טי בת 19 מחולון בנובמבר 2022, התפרסמו בכלי התקשורת בארץ טענות כי מותה נגרם כביכול בגלל תגובה נדירה וקטלנית לתרופת האופטלגין של חברת "טבע", שנפוצה מאוד בשימוש בישראל לשיכוך כאבים והורדת חום. ההערכות האלה התבססו על האבחנה והאמירות של בכירים בבית החולים הממשלתי וולפסון בחולון שבו לירון טופלה והלכה לעולמה.

אך בתביעת רשלנות רפואית שהגישו הוריה, ארלט וניסים ג'ג'טי, נטען כי מותה של לירון נגרם ללא קשר לתרופת האופטלגין, אלא בגלל שרשרת של רשלנות רפואית קשה ומתמשכת על פני 10 ימים, גם של רופאי משפחה בקופת חולים מכבי בחולון וגם של רופאים שטיפלו בה בחדר המיון בוולפסון, כך דיווח רן רזניק ב'ישראל היום'.

בכתב התביעה הועלתה טענה כלפי הנהלת בית החולים שלפיה "לאחר מותה של לירון, ומתוך כוונת הסתרה של רשלנות בית החולים, הזדרזה הנהלת וולפסון לעדכן את כלי התקשורת כי צעירה שהגיעה לבית החולים ללא מחלות רקע, נפטרה כתוצאה מתופעת לוואי נדירה הקשורה לשימוש באופטלגין. ואולם, מותה לא נגרם מכך וגם בבדיקת משרד הבריאות נקבע כי 'לא נמצא שהאופטלגין מסביר את מהלך המחלה והפטירה'".

ממכבי נמסר ל'ישראל היום' בתגובה: "התביעה התקבלה במכבי בימים האחרונים. נלמד את פרטיה ונמסור התייחסות מפורטת בבית המשפט באמצעות מומחים מטעמנו כמקובל".

מביה"ח וולפסון נמסר בתגובה: "אנו משתתפים בצערה העמוק של המשפחה. קיבלנו את כתב התביעה במהלך הימים האחרונים ונגיב עליו כמקובל".

 

 

 

 

בית חולים וולפסון קופת חולים מכבי אופטלגין רשלנות רפואית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד