כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
אחרי הדברים החריפים

השר דיכטר מתקפל ומבהיר למי קרא 'בריונים'

אחרי הפוסט החריף שפרסם, השר אבי דיכטר מתקפל וטוען, "הפוסט שפרסמתי בפייסבוק לא עסק ביריב לוין ולא עסק ברוטמן". לדבריו, "אין לנו יריב או אויב חיצוני גם לא בדמות הרומאים"

השר דיכטר מתקפל ומבהיר למי קרא 'בריונים'
אבי דיכטר צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שר החקלאות אבי דיכטר התייחס הבוקר (ראשון) לפוסט החריף שפרסם ביום שישי ואמר: "הפוסט שפרסמתי בפייסבוק לא עסק ביריב לוין ולא עסק ברוטמן".

דיכטר הוסיף: "הבריונים זה מושג שהושאל, היינו לאחר ט׳ באב ובצל חורבן בית שני ״הבריונים״ אלה אותם קיצוניים שכדי לגרור את היהודים של אז למלחמה ברומאים, פשוט שרפו את אסמי המזון ואילצו את מי שהיה בירושלים לצאת להילחם. לשמחתי אין לנו יריב או אויב חיצוני גם לא בדמות הרומאים".

עוד אמר השר דיכטר: "זו סוגיה פנימית שלנו. אני רואה את הקיצוניים שמושכים לכל מיני הצעות חוק ומהלכים שלא תואמים לא לאג׳נדה של הקואליציה, לא לאג׳נדה של הליכוד ולא לאג׳נדה שלי. גרירה כזו לא טובה לנו".

כזכור, דיכטר תקף ביום שישי בפוסט שכתב את ה"בריונים" שלטענתו מסכנים את המדינה בגרירה "לחקיקה קיצונית, או בסחיפה למחאה קיצונית ואלימה".

דיכטר כתב: "בניגוד לקולות כאלה ואחרים, אני לא מתעלם מהשבר הקשה שעובר עלינו. הריב חוצה בינינו, המחלוקת משסעת. כל צד מאשים את הצד השני, בדיוק כמו אז, בימים שלפני חורבן הבית השני".

לדבריו, "ברור לחלוטין ש"הבריונים" השורפים את אסמי המזון, ושאותם צריך לרסן בכל דרך - עובדים ופועלים עם כללים משלהם ולא לטובת העם והמדינה.

"בריונים" אינם חייבים להיות עם כח המונים, הם משתמשים בהמון כח: כח פיזי, כח פיננסי, כח כלכלי וכח עסקי. כן, הם גם מפעילים מוקדי כח אנושיים שסרים למרותם, מבלי באמת להבין זאת.

זה האתגר הבא שלנו והוא מתחיל היום, ממש יום לאחר שציינו את תשעה באב, יותר מאשר בימים רגילים.

בדיוק כמו ביום הכיפורים של שנת 1973, "בריונים" של קונספציה, סיכנו מאוד את המדינה מבחינה ביטחונית וצבאית. כך היום, ישנם "בריונים" המסכנים את המדינה בגרירה לחקיקה קיצונית, או בסחיפה למחאה קיצונית ואלימה".

דיכטר הוסיף: "לא חשבתי אז ב-73׳, שחורבן בית שלישי מתרגש עלינו. אולי היותי צעיר מידי, או תמים מדי כלוחם בסיירת מטכ"ל, שגרמו לי כבר אז להיות אופטימי.

לא חשתי אז ואיני רואה היום, חורבן בית חלילה. אני כן רואה לנגד עיניי, את האתגר שביכולתנו להתמודד עימו ולנצח. השפויים משני הצדדים, שהם הרוב המוחץ, נגד "הבריונים" מכל צד, שהם המיעוט הרוצה לפוצץ.

נעשה זאת עם הרבה שכל ועם המון לב, ובעיקר עם יותר שכל בלב - ביחד ננצח!", כך דיכטר.

אבי דיכטר הרפורמה המשפטית יריב לוין שמחה רוטמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד