כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
המרכז שחווה את הפיגוע המטלטל

משטרת הודו בכוננות: תמונות של בית חב"ד במומבאי נמצאו אצל חשודים בטרור

משטרת מומבאי בכוננות מיוחדת לאחר שנמצאו תמונות של בית חב"ד המקומי אצל חשודים בתכנון טרור שנעצרו. לאחר שהתמונות נמצאו אצל החשודים, המשטרה תגברה את האבטחה סביב המרכז היהודי שספג פיגוע קטלני בשנת 2008 שגבה את חייהם של גבריאל ורבקי הולצברג הי"ד

משטרת הודו בכוננות: תמונות של בית חב"ד במומבאי נמצאו אצל חשודים בטרור
מתנדבי זק"א בבית חב"ד במומבאי צילום: דוברות זק"א

בית חב"ד המפורסם בו אירע פיגוע טרור נוראי בשנת 2008, פיגוע שגבה את חייהם של גבריאל ורבקי הולצברג הי"ד, נמצא שוב תחת שמירה ביטחונית קפדנית לאחר שנמצאה תמונה של המרכז על מחבל שנעצר.

בהודו דווח כי משטרת מומבאי הגבירה את האבטחה של בית חב"ד לאחר שנמצאו תמונות של המרכז הקהילתי היהודי אצל חשודים בטרור שנעצרו על ידי יחידה ללוחמה בטרור, על פי החשד, החשודים בטרור ערכו מעקבים אחר בית חב"ד.

בית חב"ד היה אחד היעדים בפיגוע הטרור בשנת 2008 מאז קיים הסדר אבטחה גבוה עם נוכחות משטרתית 24/7. במהלך החקירה מצאו החוקרים אצל הנאשמים שתי תמונות של בית חב"ד שהם הורידו מגוגל. החוקרים הודיעו על כך ​​למשטרת מומבאי על התמונות, ובעקבות כך, מחוז דרום של משטרת מומבאי הגביר את האבטחה בבית חב"ד. כמו כן, נערך תרגיל אבטחה באזור.

בשעות הקטנות של הלילה ב-18 ביולי, המשטרה עצרה שני גברים, מוחמד אימראן יוסוף חאן, ומוחמד יונוס מוחמד יאקוב סאקי, באשמת גניבת אופניים. חקירה נוספת העלתה כי שניהם היו ברשימת המבוקשים של הסוכנות הלאומית לחקירות (NIA). בהמשך נעצרו שניים נוספים, אחד מהם נתן מחסה לשני החשודים. השניים נעזרו באותו אדם כדי לארגן לעצמם מקום מסתור בהגיעם לעיר.

במהלך החקירה התברר כי שניהם מתכננים לבצע "פעילות אנטי-לאומית להפרת אחדות ובטיחות האומה", ולשם כך עברו שניהם הכשרה לייצור פצצות ושמרו ברשותם את החומרים הנדרשים.

המשטרה מצאה אוהל סמוך למקום מגוריהם שתוכנן לשימוש עתידי בג'ונגלים שם תכננו להסתתר. בנוסף נמצאו מחשב נייד, ספרות ערבית ואבקה לבנה שהתגלתה כחומר נפץ ועוד חומרי נפץ שונים.

במטה הביטחון העולמי של חב"ד CWA, שהוקם בשעתו בעקבות המתקפה על בית חב"ד במומביי, יצרו קשר עם שליח חב"ד במומביי, הרב ישראל קוזלובסקי, והנחו אותו על דרכי ההתמודדות.

שליח חב"ד במומבאי, הרב ישראל קוזלובסקי, מסר כי "אכן תגברו את האבטחה בימים האחרונים. אנחנו לא מכירים פרטים בהקשר של מה מצאו או לא. בסך הכול, בכל השנה אנחנו בערנות גדולה לגבי אבטחה. מדי פעם הם מורידים ומעלים את האבטחה המקומית לפי ההתרעות שיש להם, אבל אני לא יודע יותר מדי פרטים".

הפיגוע בבית חב"ד ב-2008 היה חלק ממתקפות טרור במומבאי שהחלו ב-26 בנובמבר 2008 ונמשכו כמעט שלושה ימים, המתקפה נערכה כנגד יעדים שונים בו זמנית, ובמהלכה עשרה מחבלים חמושים ברובים, רימוני יד וחומר נפץ, שתקפו כמעט בו-זמנית עשרה יעדים, הרגו אזרחים רבים ולקחו בני ערובה.

207 בני אדם נהרגו וכמעט 700 בני אדם נפצעו. בבית חב"ד החזיקו המחבלים בני ערובה, צבא הודו השתלט על הבית ב-28 בנובמבר והמחבלים חוסלו. לאחר מכן התגלה הנורא מכל. בני הזוג הרב גבריאל ורבקה הולצברג, מנהלי בית חב"ד נהרגו. במהלך המצור על הבית נמלטה ממנו עוזרת הבית סנדרה סמואל עם בנם של משפחת הולצברג, מוישי בן השנתיים. בנוסף לזוג הולצברג נהרגו שלושה ישראלים נוספים: בן ציון קרומן והרב אריה לייבוש טייטלבאום שהיו משגיחי כשרות, יוכבד אורפז שבאה לבקר את משפחתה שטיילו בהודו, ונורמה רבינוביץ', יהודיה-מקסיקנית שתכננה לעלות לישראל.

 

 

 

 

 

 

מומבאי פיגוע טרור גבי ורבקי הולצברג בית חב''ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד