כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
"בעקבות כפל התפקידים"

ועדת האתיקה החליטה על "חזקת ניגוד עניינים"

ועדת האתיקה של הכנסת פרסמה החלטה לכלל חברי הכנסת שקובעת כי כשחבר כנסת מנהל הליך משפטי נגד גוף מסוים, קמה לו חזקת ניגוד עניינים. "כפל התפקידים מקנה לחבר הכנסת מנוף לחץ פסול", נכתב

ועדת האתיקה החליטה על "חזקת ניגוד עניינים"
משה סעדה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ועדת האתיקה של הכנסת פרסמה היום (ראשון) החלטה כללית לחברי הכנסת ולפיה, חבר כנסת אשר מנהל הליך משפטי נגד גוף מסוים, קמה חזקת ניגוד עניינים והוא אינו יכול להתעסק בנושא זה. 

בהחלטת הוועדה נכתב: "כפל התפקידים מקנה לחבר הכנסת מנוף לחץ פסול המקים את האפשרות להנאה חומרית עקיפה או לכל הפחות יותר מראית עין".

עוד נכתב: "על כן, כאשר חבר כנסת הוא צד להליך משפטי מכל סוג, מול גוף מסוים, קמה לו חזקת ניגוד עניינים ביחס לאותו גוף מעצם קיומו של כפל התפקידים".

ההחלטה מגיעה אחרי הפנייה לוועדת האתיקה על חוק מח"ש שמקדם ח"כ משה סעדה כאשר במקביל הוא מנהל מול מח"ש תביעה על סך חצי מיליון ש"ח. בימים האחרונים התנהלה בדיקה בוועדת האתיקה בכנסת סביב השאלה.

לפני שבועות מספר הגיש סעדה חוק חדש שמטרתו להוציא את הגוף האחראי על חקירת שוטרים מהפרקליטות ולהכפיף אותו לשר המשפטים. כבר לפני שבועיים אמור היה להתקיים דיון ראשון בוועדת החוקה על מנת להתחיל להכין אותו לקריאה ראשונה, אולם בעקבות פנייתה של ח"כ אפרת רייטן ממפלגת 'העבודה' לוועדת האתיקה, בדרישה לבדוק את ניגוד העניינים - לטענתה.

בעקבות הפנייה שוחחו חברי הכנסת החברים בוועדת האתיקה עם ח"כ משה סעדה והעלו בפניו את הבעייתיות. עם זאת חבר הכנסת אמר ל'חדשות 13' כי למיטב הבנתו בהיותו משפטן - קידום חוק מח"ש אינו עומד בהגדרה המדויקת בתקנון לעניין אישי וניגוד עניינים, אולם בכל זאת הוא לא ימשיך לקדם את החוק, ולדבריו חבר כנסת אחר יגיש את הצעת החוק במושב הבא.

ועדת האתיקה משה סעדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד