כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"סחבת בעדכון המחירים"

נהגי המוניות בוועדה: "נהגים שילמו בחייהם ולאף אחד לא אכפת"

ועדת הכלכלה של הכנסת התכנסה לישיבה שעסקה בקידום והסדרת פעילות נהגי המוניות. נציג ועד נהגי המוניות אמר כי מאז התעריפים החדשים הוא נאלץ לעבוד 31 ימים בחודש כדי שתהייה לו הכנסה סבירה

נהגי המוניות בוועדה: "נהגים שילמו בחייהם ולאף אחד לא אכפת"
מוניות בירושלים, ארכיון צילום: נתי שוחט פלאש 90

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, התכנסה היום (ראשון) לישיבה שעסקה בקידום והסדרת פעילות נהגי המוניות. היו"ר ביטן ציין בפתח הישיבה כי נהגי המוניות טוענים שמשרד התחבורה עשה טעות בעדכון התעריף שבוצע ב-2018, והדבר פגע ברווחיות שלהם, והוועדה ביקשה ללמוד את הנושא.

חבר הנהלת איגוד נהגי המוניות, יהודה מזרחי, אמר כי ברגע שהמונית נוסעת במהירות שעולה על 60 קמ"ש התעריף יורד. לדבריו, התעריף הוא זול ב-40% ממה שצריך להיות ועד שהדבר לא יטופל לא יהיה שירות בנתב"ג. "מי שעובד שם אלה פורעי החוק, כי מי ששומר חוק לא יכול לבצע נסיעה בין עירונית בתריפים כל כך נמוכים", אמר.

סמנכ"ל משרד התחבורה, אור ליבס, ציין כי המשרד פנה לוועדת המחירים המשותפת לו ולאוצר כבר לפני שנה וחצי, בבקשה לבדוק את הנוסחה, אולם ועדת המחירים מסרה שמהנתונים שהתקבלו לא ניתן להסיק שיש בעיה. הוא הוסיף כי המשרד אוסף עכשיו נתונים מהמונים החדשים, ויעביר אותם לבחינה מחודשת של ועדת המחירים. "אנחנו מבינים שיש בעיה ולא מתעלמים מזה", אמר ליבס.

היו"ר ביטן הגיב על כך וביקש שהנתונים יועברו תוך חודש, ושוועדת המחירים תקבל החלטה לא יאוחר מחודשיים לאחר שקיבלה את הנתונים, כי לכולם ברור שיש בעיה עם התעריפים. ח"כ דנינו התייחס לתעריף החדש ושאל כמה התכוונו באוצר ובמשרד התחבורה לאפשר לנהגים להרוויח כשקבעו אותו. מזרחי הגיב: "הם התכוונו לתעריף בייביסיטר של 20-30 שקל בשעה".

נציג האוצר, דניאל שוורץ, אמר כי ברור שהנהגים צריכים להתפרנס בכבוד, והוסיף כי מאז 2018 עלה המדד ב-10% ומדד הנסיעה במונית עלה ב-18%. הוא הוסיף כי המשרד יבדוק את הטענות ואם יהיה צורך התעריף יתוקן. ח"כ דנינו השיב כי כשהמשרד קובע את התעריף הוא צריך להתייחס לכך בזהירות כפולה, כי הוא קובע את גובה הפרנסה של בעלי המוניות.

נציג ועד נהגי המוניות, אבי מון סונגו, אמר כי מאז התעריפים החדשים הוא נאלץ לעבוד 31 ימים בחודש כדי שתהייה לו הכנסה סבירה. ששון שרעבי טען כי הממשלה נוהגת בסחבת והענף כולו נפגע. שבתאי מצליח הסביר כי אי אפשר להשוות את העבודה בגוש דן הפקוק, לעבודה בפריפריה ולנסיעות בין עירוניות.

יו"ר התאגדות נהגי המוניות בהסתדרות, זוהר גולן, ציין כי גם תוספת המזוודות בוטלה ועוד הכנסה נגרעה. כפיר בן זינו סיפר כי לפני חודשיים חברו נהרג אחרי שבילה 15 שעות רצוף על ההגה כדי להביא פרנסה. "למשרד התחבורה לא אכפת מה שקורה עם הנהגים, הבאנו להם את כל הנתונים וזה עדיין נסחב".

על רקע הדברים הקשים סיכם היו"ר ביטן ודרש ממשרדי התחבורה והאוצר לפעולה מהירה. הוא שב וביקש כי הנתונים יועברו לוועדת המחירים תוך חודש, ושהחלטת ועדת המחירים תתקבל תוך חודשיים לאחר קבלתם. הוא ביקש לבחון סוגיות נוספות שעלו, כמו נסיעה בנת"צ ותוספת המזוודות, ואמר כי יהיה מוכן לקבל דחייה במועדים אם המשרדים יפעלו לעדכן את המחיר בתקופת הביניים.

ועדת הכלכלה נהגי מוניות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד