ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
על רקע ההתקדמות עם סעודיה

שר החוץ נפגש עם שליח ארה"ב לגבי הרחבת הסכמי אברהם

שר החוץ אלי כהן נפגש עם דן שפירו השליח האמריקאי המיוחד לנושא הסכמי אברהם בהמשך לדיווחים על התקדמות עם השיחות עם סעודיה. בנוסף עלה נושא של קידום כינוסו של פורום הנגב 

שר החוץ נפגש עם שליח ארה"ב לגבי הרחבת הסכמי אברהם
שר החוץ אלי כהן עם דן שפירו צילום: משרד החוץ

שר החוץ אלי כהן נפגש הבוקר עם דן שפירו השליח האמריקאי המיוחד לנושא הסכמי אברהם, השניים דנו בהרחבת הסכמי אברהם, מימוש הפוטנציאל מול סעודיה וקידום כינוס פורום הנגב. גם מנכ"ל משרד החוץ רונן לוי (מעוז) נפגש היום עם דן שפירו, היועץ הבכיר של מזכיר המדינה לאינטגרציה אזורית, בדגש על נושא הסכמי אברהם.

השלושה דנו באפשרויות להעמקת היחסים עם השותפות הקיימות במעגל השלום, כמו גם הרחבת מעגל הנורמליזציה עם שותפות משמעותיות נוספות במזרח התיכון ומחוצה לו. בנוסף עלה נושא של קידום כינוסו של פורום הנגב בחודשים הקרובים במרוקו. הפגישה התקיימה על רקע הדיווחים בארה"ב על התקדמות בשיחות בין ישראל לסעודיה.

שר החוץ אלי כהן: "החתימה על הסכמי אברהם, בהובלת ארה"ב, הייתה המהלך המשמעותי ביותר לטובת האזור בעשרים השנים האחרונות. ארה"ב וממשל ביידן כיום הם הגורם המרכזי לטובת המשך הרחבתם והעמקתם של היחסים עם השותפות הקיימות ועם שותפות חדשות כמו סעודיה. בשיחתי עם השליח המיוחד שפירו הסכמנו לפעול בתיאום ובשיתוף פעולה הדוק על מנת לשמר את היחסים הטובים עם השותפות הקיימות להסכמים ולהגדיל את מעגל השלום והנורמליזציה עם שותפות חדשות במזרח התיכון ומחוצה לו".

 

 

אלי כהן דן שפירו ארה''ב סעודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד