י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לחבר את הפריפריה למרכז

250 קמ"ש ב'רכבת קליע' - זו התכנית של הרכבת לאילת

במסיבת עיתונאים הוצגה היום התוכנית לחיבור הצפון והדרום בכמה מסילות רכבת | על הפרק: חיבור קריית שמונה ואזור הצפון לרשת הרכבות הארצית, רכבת מהירה בין תל אביב לבאר שבע וכן קו מהיר מבאר שבע ועד אילת דרך דימונה. 

250 קמ"ש ב'רכבת קליע' - זו התכנית של הרכבת לאילת
רכבת. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרת התחבורה מירי רגב ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' הציגו היום (ראשון) את תכנית הרכבת לאילת או בשמה הרשמי - "התוכנית הלאומית לחיבור המדינה ברשת רכבות מהירות".

התוכנית כוללת קו רכבת חדש שיחבר את קריית שמונה ואזור הצפון לרשת הרכבות הארצית, רכבת מהירה בין תל אביב לבאר שבע שתעצור בנתב"ג וכן קו מהיר מבאר שבע ועד אילת דרך דימונה. בנוסף, המסילה בין באר שבע לאילת תאפשר נסיעה במהירות של עד 250 קמ"ש שמותאמת למהירות הנסיעה של רכבת קליע.

במסיבת העיתונאים נתניהו תיאר את התוכניות: "אנחנו מורידים את התשתיות לנגב, מה שאנחנו מביאים היום זו ישראל מאוחדת, מדן ועד אילת", אמר ראש הממשלה.

"המציאות הקיימת היום בלתי אפשרית, כשאנשים תקועים שעות בכבישים", אמרה שרת התחבורה מירי רגב "הדבר היחידי שיצליח ויאפשר לאזרחים לוותר על הרכב הפרטי זו מערכת הסעת המונים זולה וזמינה, זה אינטרס כלכלי של מדינת ישראל". 

מוקדם יותר היום אמר ראש הממשלה נתניהו בישיבת הממשלה כי "תהיה מהפכה בתחום התחבורה. היום נשיק את פרויקט חיבור המדינה כולה עם רכבת מקריית שמונה ועד אילת, ובעתיד נוכל לחבר את ישראל גם לסעודיה ולחצי האי ערב". רגב הוסיפה: "אני רואה בחיבור הרכבת כאחת המשימות החשובות של ישראל ברמה הכלכלית והחברתית. זה ישנה את פני החברה הישראלית. זה הגשמת חזון של חיבור המדינה מקריית שמונה ועד אילת וכפי שהציג כאן גם ראש הממשלה לא רק לאורך, אלא גם לרוחב לירדן וערב הסעודית".

גם ראש עיריית אילת, אלי לנקרי, הצטרף למברכים ואמר כי "רכבת שתחבר את אילת למדינת ישראל היא בשורה אדירה לתושבים, לנופשים בה ולמדינה כולה. אני מברך את רה"מ, שרי התחבורה והאוצר על ההחלטה ההיסטורית, ובעיקר על החזון והנחישות להוציא אל הפועל את תוכנית 'ישראל אחת', המחברת את אילת למדינת ישראל ברכבת מהירה. הקונצנזוס הרחב סביב הפרויקט, התקציב שלו בפועל והנחישות הגדולה, מבטיחים יותר מתמיד את יישומו.

והוסיף "אלה, יחד עם הסכמי אברהם וההסכם המתגבש עם סעודיה, יעצימו את השלום האזורי ואת כלכלת האזור. הרכבת לאילת הקרובה מתמיד, תהפוך את העיר אילת למטרופולין גדול שסביבו ייבנו ערים ויישובים בערבה. אלה יבטיחו את עתידה של אילת, כמו גם את עתידם של הנגב והערבה, ועתידה של המדינה כולה לקראת שנת המאה".

רכבת רכבת ישראל אילת משרד התחבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד