כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
אושר סופית ללא מתנגדים

אדם שהורשע באלימות כלפי ילדים וחסרי ישע, לא יועסק במוסדות מסוימים

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק למניעת העסקה במוסדות מסוימים של מי שהורשע באלימות כלפי ילדים וחסרי ישע, חברי כנסת תמכו בהצעה בקריאה השלישית ללא מתנגדים

אדם שהורשע באלימות כלפי ילדים וחסרי ישע, לא יועסק במוסדות מסוימים
אילוסטרציה צילום: unsplash

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק למניעת העסקה במוסדות מסוימים של מי שהורשע באלימות כלפי ילדים וחסרי ישע, של חברי הכנסת אופיר כץ ורון כץ. 24 חברי כנסת תמכו בהצעה בקריאה השלישית ללא מתנגדים.

הצעת החוק קובעת כי אדם שהורשע בהתעללות או תקיפה בחסרי ישע, לא יוכל לחזור לעסוק בחינוך, טיפול או השגחה עם חסרי ישע. חלה חובה על הבגיר המבקש להיכנס לעסוק בתחומים אלו לקבל אישור משטרה, שמאמת שאותו בגיר לא הורשע בעבירות תקיפה והתעללות כלפי קטינים וחסרי ישע. החובה חלה גם על המעסיק במעמד ההעסקה.

אישור המשטרה יוצג להורים המבקשים לרשום את ילדיהם למעון לפעוטות על ידי בעלת המעון, ובגנים השייכים לרשות המקומית, על ידי הרשות המקומית באמצעות נציגות הורים.

בשנים האחרונות התרחשו אירועים רבים בהם עובדת במסגרת לפעוטות הורשעה בעבירת אלימות, ולאחר מכן חזרה לעסוק עם חסרי ישע והורשעה פעם נוספת באלימות כלפיהם.

מטרת החוק להגן על חסרי הישע, ולדאוג שאלו שיכולים להוות סכנה עבורם, ישארו כמה שיותר רחוק מהם.

בדברי ההסבר נכתב: "בשנים האחרונות אנחנו עדים לתופעה נרחבת ומזעזעת של התעללות בחסרי ישע. מה שאף מוסיף חטא על פשע הוא שחלק מן המטפלים ומהמטפלות שהתעללו, חזרו לעבוד בתחום החינוך והטיפול וביצעו פעם נוספת תקיפה או התעללות. אדם המתעלל בחסר ישע שהוא אחראי לו מלמד בהתנהגותו שהוא מהווה סכנה לחברה, ועל אחת כמה וכמה מהווה סכנה לאותם חסרי ישע ועל כן נדרש להרחיק אותו מאוכלוסייה זו".

ח״כ רון כץ (יש עתיד) אמר כי "זהו יום מרגש והיסטורי, החינוך לגיל הרך בצעד נוסף ומשמעותי להגנה על ילדינו. לעיתים צריך לחוקק גם את המובן מאליו, מהיום אדם שהורשע או הואשם בהתעללות בחסר ישע, לא יוכל לחנך יותר את הילדים שלנו. נמשיך לפעול, יחד, עבור כל ילד וילדה".

אופיר כץ רון כץ התעללות בחסר ישע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד