א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
פה אחד

אושר סופית: החוק שייטיב עם עובדי הקלפיות

מליאת הכנסת אישרה סופית חוק של ח"כ יעקב אשר, המסדיר הטבות מס לעובדי הבחירות והקלפיות. החוק אושר פה אחד בקריאה השניה והשלישית ויבוא לידי ביטוי כבר בבחירות המוניציפליות הקרובות

אושר סופית: החוק שייטיב עם עובדי הקלפיות
חרדי מאחורי הפרגוד בקלפי צילום: נתי שוחט, פלאש 90

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק מיסוי תשלומים בתקופת בחירות התשפ"ג-2023 של חבר הכנסת יעקב אשר וקבוצת חברי כנסת. 13 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים.

מוצע לקבוע הוראה אחידה, שתחול לתקופה של שנה, לגבי כל סוגי הבחירות, לפיה "תקופת הבחירות" לעניין מיסוי תשלומים לעובדים בתקופת בחירות תוגדר כתקופה של 60 ימים המסתיימת ביום ה-14 שלאחר יום הבחירות. עוד מוצע, להוריד את המס המיוחד שמשולם בגין עבודה בתקופת בחירות מ-25% ל-18%.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "חוק מיסוי תשלומים בתקופת בחירות קובע את הסדרי המיסוי לעניין תשלומים המשולמים לעובדים המועסקים בשל הבחירות בתקופת הבחירות בלבד, ובין היתר קובע הקלות במיסוי תשלומים שמקבלים עובדים כאמור עד לסכום הקבוע בחוק.

תקופת הבחירות מוגדרת כיום כתקופה של 30 ימים לעניין כל סוגי הבחירות למעט לעניין הבחירות לכנסת, שקבועה כיום כתקופה של 60 ימים המסתיימת ביום ה־14 שלאחר יום הבחירות.

בהצעת חוק זו מוצע להאריך בהתאם את תקופת הבחירות גם לעניין הבחירות למועצות הרשויות המקומיות על סוגיהן ולראשי הרשויות המקומיות, כך שלעניין כל סוגי הבחירות תיקבע תקופת הבחירות כתקופה של 60 ימים המסתיימת ביום ה־14 שלאחר יום הבחירות".

ועדת הבחירות מזכיר ועדת קלפי קלפיות בחירות יעקב אשר בחירות מוניציפליות 2023

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד