י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הממשלה אישרה

זו העיר שתהנה מתחבורה ציבורית מהמתקדמות בישראל

ההצעה, הכוללת שורה של פרויקטים בהיקף כולל של כ-30 מיליון שקלים, תהפוך את אשקלון לאחת המתקדמות בישראל בתחבורה ציבורית יעילה, זמינה וירוקה  

זו העיר שתהנה מתחבורה ציבורית מהמתקדמות בישראל
אילוסטרציה צילום: Hadas Parush/Flash90

הממשלה אישרה היום (ראשון) את התוכנית לקידום התחבורה הציבורית באשקלון. ההצעה, הכוללת שורה של פרויקטים בהיקף כולל של כ-30 מיליון שקלים, תהפוך את העיר לאחת המתקדמות בישראל בתחבורה ציבורית יעילה, זמינה וירוקה.

17 מיליון שקלים יוקצו להשלמת תחנה מרכזית חדשה באשקלון, כולל הקמת מערך טעינה לאוטובוסים חשמליים שיחליפו בהדרגה את צי האוטובוסים הקיים.

במסגרת פרויקט "שותפים לדרך" יוקצו 10 מיליון שקלים לקידום פרויקטי בטיחות עירוניים במסגרת סל בטיחות עירוני, לשמירה על ביטחונם של הולכי הרגל, תלמידים וכלל משתמשי הדרך בעיר.

יצוין שמשרד התחבורה עתיד להשלים בקרוב בשיתוף עם עיריית אשקלון תכנית אסטרטגית לרשת קווי תחבורה ציבורית בעיר. במסגרת זו תיבחן רשת הקווים הקיימים, כולל מיקום תחנות לטווח בינוני. כמו כן, המשרד יקצה 10 מיליון שקלים לתכנון מערכות הסעת המונים במרחב אשקלון-אשדוד מתוך ראייה עתידית של התפתחות הערים והיישובים במרחב.

זאת, בנוסף להסכם המאי"ץ (מסופים, אופניים וצירי העדפה) שכבר אושר והוחל בביצועו, בהיקף כולל של כמיליארד שקלים. ההסכם כולל כ-20 קילומטרים של נתיבי העדפה ברחובות הראשיים של אשקלון, מצלמות ואמצעי אכיפה אלקטרוניים, וכן 150 סככות אוטובוס חדשות. ההסכם מניח תשתית לתחבורה ציבורית, שיתופית ובת קיימא ומאפשר להרחיב את שירותי התחבורה הציבורית בהיקף של כ-6,000 קילומטרים נסועה בשבוע, במטרה לספק אלטרנטיבה אמיתית לרכב הפרטי.

תחבורה תחבורה ציבורית נוסעים פריפריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד