כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
ירידה בנתונים

קיץ לא מחמיא לישראלים: זו רמת הניקיון בחופי הים

מנתונים שפרסם המשרד להגנת הסביבה עולה כי חלה ירידה בנתוני מדד חוף נקי למחצית הראשונה של יולי 2023 | 81.82% מהחופים הפתוחים בישראל דורגו נקיים או נקיים מאוד

קיץ לא מחמיא לישראלים: זו רמת הניקיון בחופי הים
אילוסטרציה צילום: unsplash

הקיץ בעיצומו: לפי נתוני מדד חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה למחצית הראשונה של חודש יולי, 81.82% מהחופים הפתוחים בישראל מדורגים נקיים או נקיים מאוד – ירידה לעומת 92.4% במדד האחרון של חודש יוני וביחס למדד אשתקד שבו 85% מהחופים היו נקיים.

הרשויות החופיות הנקיות ביותר (בעלות ממוצע ציון נקי מאוד) הן: נהרייה, מטה אשר, הרצלייה, תל אביב-יפו, בת ים, אשדוד, אשקלון.

סגן מנהל היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה, פרד ארזואן אמר: "מדד חוף נקי של המחצית הראשונה של חודש יולי מצביע על ירידה ברמת הניקיון בחופים הפתוחים ועל ירידה גם ביחס למדד בתקופה המקבילה בשנה שעברה. כדי שהבילוי יהיה מהנה, יש להימנע מהגעה לחוף הים עם פלסטיק לשימוש חד פעמי, וכך נשמור על החופים נקיים לאחר הבילוי בחוף".

החל מ-1 ביולי 2023, המשרד להגנת הסביבה מסייע לרשויות החופיות ברחבי הארץ בתגבור פעולות האכיפה לשמירה על ניקיון החופים במסגרת תוכנית "חוף נקי" של המשרד. הסיוע ניתן באמצעות תגבור כוח הפיקוח על ידי שוטרי משטרת ישראל. השוטרים מלווים את הפקחים מטעם הרשות החופית בפעולות פיקוח ואכיפה, במטרה ליצור הרתעה מול משליכי פסולת בחופי הים ולצמצם את הנזק לסביבה החופית והימית. במסגרת פעילות האכיפה, המלכלכים בחוף עלולים להיקנס בסכום של עד 750 ₪ על השלכת פסולת בשל הרגישות הגבוהה של החופים.

16 הרשויות החופיות המשתתפות בפעילות השנה הן: נתניה, הרצלייה, מועצה אזורית חוף כרמל, מועצה אזורית עמק חפר, אשקלון, מועצה אזורית מטה אשר, איגוד ערים כינרת, אשדוד, עיריית נהרייה, טירת כרמל, עיריית עכו, עיריית חיפה, תל אביב-יפו, מועצה אזורית חוף השרון, אילת וחוף אשקלון. עד כה, במסגרת תגבור אכיפת ניקיון בחופים של תוכנית "חוף נקי" לעונה זו, בוצעו 86 פעולות אכיפה עם 168 שוטרים, חולקו 883 קנסות, מתוכם 262 קנסות בתחום הניקיון.

קיץ ים חוף ים לכלוך פקחים המשרד להגנת הסביבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד