כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
העמיס את הכסף על טרקטור

בנו של סדאם לקח מיליארד דולר מהבנק ערב המלחמה

אחד מבניו של הרודן סדאם חוסיין העיראקי שהוצא להורג ב-2006 לקח כמעט מיליארד דולר במזומן מהבנק המרכזי של עיראק רק שעות לפני שהאמריקאים התחילו להפציץ את העיר, כך חשפה מחלקת המדינה האמריקנית  

בנו של סדאם לקח מיליארד דולר מהבנק ערב המלחמה
צבא ארה"ב בעיראק צילום: Pixabay

אחד מבניו של סדאם חוסיין לקח כמעט מיליארד דולר במזומן מהבנק המרכזי של עיראק, וזאת שעות ספורות לפני שהאמריקאים התחילו להפציץ את עיראק, כך דיווחה אמש מחלקת המדינה האמריקנית.

מקור מודיעיני מבגדד סיפר כי "כמיליארד דולר נלקחו מהבנק המרכזי העיראקי על ידי סדאם ומשפחתו רגע לפני תחילת הלחימה". לפי פקיד בנקאי עיראקי שצוטט ב"ניו יורק טיימס", קוסאי חוסיין, בנו השני של סדאם, הגיע לבנק בבגדד בשעה 4 לפנות בוקר ב-18 במרץ 2003, תפס כ-900 מיליון דולר בשטרות של 100 דולר ועוד 100 מיליון דולר ביורו, העמיס אותם על שלושה טרקטור-נגררים ויצא משם.

לא ניתן הסבר מה ייעשה עם הכסף או לאן הוא נלקח. "כשאתה מקבל פקודה מסדאם חוסיין, אתה לא דן בה", אמר הבכיר, שלא זוהה. קצין כוחות מיוחדים בצבא ארה"ב, טד סיל, אמר שהוא ידע על התפיסה ושכמה טרקטורים עברו לסוריה, למרות שלא היה ידוע מה יש בהם.

קוסאי הגיע לבנק עם עמיד אל-חמיד מחמוד, עוזרו האישי של הנשיא לשעבר ומכתב מסדאם המאשר את "הגניבה". לצוות עובדים נדרשו שעתיים להעמיס את הכסף, שנלקח לפני שרוב עובדי הבנק התייצבו לעבודה.

כמה שעות לאחר מכן, תוך הפעלת מידע מודיעיני על מקום הימצאו המדויק של סדאם, אמריקה פתחה במתקפת טילים ראשונה, שמטרתה היתה להרוג את הדיקטטור ואת המעגל הפנימי שלו. סדאם עצמו הוצא להורג ב-2006, ואילו בניו נהרגו באחת ההתקפות של האמריקאים.

בימים האחרונים של משטרו של סדאם, מיליוני דולרים הועברו לחשבונות פרטיים בחו"ל, לפי מקורות בנקאיים במזרח התיכון. שפע העברות, שעבר בעיקר דרך אירופה לחשבונות בבנקים ירדניים ופלסטינים, נאמד ב-5 מיליארד דולר עד 40 מיליארד דולר, כאשר לפחות חמש העברות של בין 100,000 למיליון דולר עברו לבנק אחד בלבד, כך אמר חוקר אמריקאי אחד ל'גארדיאן'.

 

 

 

 

 

 

 

ארה''ב עיראק בגדד סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד