כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
לא רק הרפורמה המשפטית

החוקים שהעבירו חברי הכנסת במהלך כנס הקיץ

הכנסת יצאה אמש לפגרה אחרי שלושה חודשים של כנס הקיץ. בקואליציה מסכמים את העשייה הפרלמנטרית של חברי הכנסת מעבר לעיסוק ברפורמה המשפטית. יו"ר הקואליציה: "כנס מוצלח, שנעשתה בו עבודה רבה"

החוקים שהעבירו חברי הכנסת במהלך כנס הקיץ
מליאת הכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בקואליציה מסכמים בסיפוק את כנס הקיץ שהסתיים אמש (ראשון), וגם חתם את המושב הראשון של הכנסת הנוכחית ומוכיחים כי חברי הכנסת הספיקו להעביר גם חקיקה חשובה שאינה קשורה לרפורמה המשפטית.

במהלך הכנס הועברו כ- 47 הצעות חוק בקריאה השנייה והשלישית, 83 הצעות חוק בקריאה הראשונה ו- 194 הצעות חוק בקריאה הטרומית.

בין הצעות החוק שהועברו בקריאה השנייה והשלישית:

כלכלי: הצעת חוק הגדלת נקודות זיכוי במס הכנסה להורים עובדים- תוספת של עד 470 ש״ח עבור כל ילד מגיל 6-18. הטבות מס למשקיעים בישראל בתחום ההייטק.

הטבות למשרתים ונכי צה״ל: הצעת חוק נכי צה״ל- הטבות משמעותיות לנכי צה״ל בתחום הרכב והדיור. ביטול מבחן ההכנסה לנכי צה״ל- תוספת של עוד אלפי שקלים בחודש לכל נכה צה״ל: ביטול קיזוז קצבאות הנכות עם הכנסתם של נכי צה״ל מעבודה או ממשלח יד. חיילים ומשרתי שירות לאומי אזרחי שמוגדרים כעולים חדשים ומקבלים תשלום ממשרד העלייה והקליטה, יקבלו הגנה על התשלום מעיקול או שעבוד של המדינה.

רווחה: הטלת עיצומים כספיים קשים על עסקים בגין עושק קשישים או אוכלוסיות חלשות. הרחבת הכספים שאזרח מקבל המוגנים מפני עיקול בהליך הוצאה לפועל- כספי סיוע לנכות, כספים לעולים חדשים, כספים להורים עצמאיים.

בטחון לאומי: הצעת חוק האיזוק האלקטרוני. הצעת חוק הפרוטקשן- מגדיר בפעם הראשונה עבירה שתקל על פרקליטות המדינה למגר את התופעה, מטיל עונשים כבדים ומרחיב את אמצעי האכיפה. הצעת חוק כלי ירייה הנועדה להילחם בפשיעה בחברה הערבית ולחייב ברישיון שימוש באירסופט: כלי דמוי ירייה שניתן להסב לכלי ירייה. 

חינוך: הצעת חוק מניעת העסקה למי שתקפה או התעללה בקטין או חסר ישע- הצעת חוק של יו״ר הקואליציה שקובעת כי אדם שהורשע בהתעללות בחסרי ישע, לא יוכל לחזור לעסוק בחינוך, טיפול או השגחה עם חסרי ישע. חלה חובה על הבגיר המבקש להכנס לעסוק בתחומים אלו לקבל אישור משטרה, שלא הורשע בעבירות תקיפה והתעללות כלפי קטינים וחסרי ישע, והאישור יוצג להורים במעמד הרישום למעון.

בריאות: החזר דמי נסיעה בניידת טיפול נמרץ למשפחתו של חולה שנפטר או לחולה סיעודי. הצעת חוק טיפול במתמודדי נפש הנועדה לייעל את הליכי ועדות הפסיכיאטריה המחוזיות. 

בינוי ושיכון: הטבת מיסוי מקרקעין לעידוד פרויקטי תמ״א 38. הצעת חוק להקלות במס על רכישת דירה עבור ילד יתום. מדיני: הצעות חוק שמטרתן השלמת תהליך קבלת הפטור מויזה לארה״ב לישראלים.

צרכנות: סימון ארץ הייצור של תוצרת חקלאית (פירות וירקות, מוצרי חלב ובשר טרי)- עידוד של רכישה כחול לבן.

יו״ר הקואליציה ח״כ אופיר כץ אמר: "כנס מוצלח, שנעשתה בו עבודה רבה, והועברו עשרות הצעות חוק חשובות למען מדינת ישראל ואזרחיה. אנחנו דואגים לאזרח בקצה, ופועלים יום יום על מנת לחוקק ולקדם מהלכים המסייעים לשיפור החיים בכלל התחומים: כלכלי, חברתי, בריאותי ועוד. נמשיך לפעול למענכם".

 

כנס הקיץ הקואליציה אופיר כץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד