י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
עיקול דיגיטלי

חדשות חשובות לחייבים להוצאה לפועל

עיקול מטלטלין לא יוכל לחול יותר על עיקולי רכב, הודות לתיקון לחוק הוצאה לפועל אשר צפוי להיכנס לתוקף במהלך החודשים הקרובים • החייב לא יוכל למכור את הרכב בכל מקרה

חדשות חשובות לחייבים להוצאה לפועל
אילוסטרציה צילום: רוני נאק

כל מי שמכוניתו נלקחה על ידי אנשי הוצאה לפועל מכיר את המצב הלא נעים הזה, בו המכונית יכולה להילקח בגלל מה שהוא בפועל חוב קטן. אבל כעת יתכן שינוי של המצב, הודות לתיקון לחוק הוצאה לפועל אשר צפוי להיכנס לתוקף במהלך החודשים הקרובים.

כיום לפי חוק אם חייב לא פרע את חובו אזי ניתן לבצע מה שנקרא "עיקול מטלטלין", כלומר לקחת ממנו את רכושו שאינו דירה או מקרקעין. לפי החוק, לא ניתן לנקוט בהליך של עיקול מטלטלין אלא אם חלפו שישה חודשים ממועד המצאת האזהרה לחייב, כלומר ניתן לבצע את עיקול המטלטלין רק אם עברה לפחות חצי שנה מאז שהחייב הוזהר – ובנוסף על כך ניתן לבצע עיקול מטלטלין רק אם הסכום של החוב בתיק עולה על 2,500 שקלים, כי לא ניתן להיכנס לביתו של אדם ולהחרים דברים ממנו על כל חוב פעוט.

אבל במקרה של עיקול של רכב – התהליך שונה מכיוון שכדי לעקל רכב לא צריך יותר להיכנס לביתו של אדם ולקחת לו את המכונית אלא אפשר פשוט להטיל על הרכב עיקול באמצעות המחשבים של משרד הרישוי, מה שמבטיח שהחייב לא יוכל למכור את הרכב בכל מקרה. ולכן על פי לשון התיקון, עיקול מטלטלין לא יוכל לחול יותר על עיקולי רכב.

הוצאה לפועל עיקול משרד הרישוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד