י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אל תוותרו

היה שווה: הלקוחה המתוסכלת תבעה את חברת אלקטרה

בית המשפט לתביעות קטנות נצרת, חייב את חברת אלקטרה בפיצוי ללקוחה בגין נזקים שנגרמו בגין אי החזרת מכונת קפה מהתיקון במעבדה במשך שנתיים | ביהמ"ש חייב את אלקטרה לשלם לתובעת בסך של 21,690 (עלות מכונת קפה חדשה מדגם מתאים למידות המטבח של התובעת) ועוד 1,000 ₪ הוצאות משפט

 היה שווה: הלקוחה המתוסכלת תבעה את חברת אלקטרה
שטרות כסף. אילוסטרציה צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

ביהמ"ש לתביעות קטנות נצרת, חייב את חברת אלקטרה בפיצוי ללקוחה בגין נזקים שנגרמו בגין אי החזרת מכונת קפה מהתיקון במעבדה במשך שנתיים: לתובעת הייתה מכונת קפה ישנה שהיא רכשה בשנת 2008 בעלות של 15,000 ₪. בשנת 2020 המכונה התקלקלה והתובעת מסרה אותה לתיקון במעבדה של אלקטרה מוצרי צריכה (1951) בע"מ. אלקטרה תיקנה את המכונה, אך כעבור 4 חודשים הייתה שוב תקלה והתובעת העבירה את המכונה פעם נוספת לתיקון אצל אלקטרה, אך הפעם אלקטרה הודיעה לתובעת כי לא ניתן לתקן את המכונה בשל העיוותים בה. אלקטרה פירקה את החלקים מהמכונה ולמרות דרישות התובעת במשך כשנתיים לא החזירה את המכונה לתובעת. אלקטרה טענה שהמכונה כבר פורקה ולא קיימת ועוד טענה שהתובעת וויתרה על החזרת המכונה.

בית המשפט דחה את טענות אלקטרה וציין כי התנהלות אלקטרה אינה מקובלת עליו ומחובתה של אלקטרה היה להחזיר את המכונה בשלמותה לתובעת גם אם לא תיקנה אותה או לקבל אישור מפורש מהתובעת שהיא וויתרה על החזרת המוצר (בית משפט קיבל את עמדת התובעת שהיא לא וויתרה על החזרת המכונה לידיה).

לפיכך, בית המשפט חייב את אלקטרה לפצות את התובעת בסך של 21,690 (עלות מכונת קפה חדשה מדגם מתאים למידות המטבח של התובעת) ועוד 1,000 ₪ הוצאות משפט. לחילופין, ניתנה לאלקטרה אפשרות לספק בעצמה לתובעת את מכונת הקפה החדשה מאותו הדגם.

 

 

 

תביעה חברה ישראלית לקוח תביעת נזק כסף בית משפט פיצוי כספי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד