י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
תתחילו להתרגל

החגיגה נגמרה: רוצים רכב? רק עם מערכת שתגביל לכם את המהירות

כל מכונית חדשה בתקינה אירופית שתיוצר מיולי 2024 ותיובא לישראל תחויב בהתקנת מערכת בקרת מהירות חכמה (ISA), כך לפי הודעת משרד התחבורה ליבואני הרכב

החגיגה נגמרה: רוצים רכב? רק עם מערכת שתגביל לכם את המהירות
פלאש 90

לפי הודעת משרד התחבורה ליבואני הרכב כל מכונית חדשה בתקינה אירופית שתיוצר מיולי 2024 ותיובא לישראל תחויב בהתקנת מערכת בקרת מהירות חכמה (ISA), כך פורסם ב"כלכליסט". 

ע"פ הדיווח, התקנה החדשה תיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2025 כאשר יבוא רכב חדש העומד בתקינה האירופית שתאריך הייצור שלו חל לאחר יולי 2024 יאושר רק במקרה בו יצרן הרכב מצהיר כי הרכב המיובא לישראל באמצעות היבואן הישיר מצויד במערכת ISA אשר מותאמת לישראל.

חשוב לציין כי כיום מכוניות שמיובאות לישראל צריכות להיות כאלה שעומדות בתקינה האירופית, הקנדית או האמריקאית. רוב המכוניות שמיובאות לישראל כיום עומדות בכללי התקינה האירופית, כלומר חובת התקנת מערכת ה-ISA ברכב תהיה תקפה לרוב הדגמים של מכוניות הנוסעים שייובאו לישראל מהשנה הבאה.

ביכלכליסט' מציינים כי מערכות ISA הפכו בשנה שעברה לפריט סטנדרטי ברכבים המשווקים באירופה, לאחר שהחלטה מחייבת בנושא התקבלה על ידי האיחוד האירופי. 

מערכת ISA היא מערכת הגבלת מהירות חכמה שקוראת את מהירות הנסיעה המותרת שמופיעה בתמרורים ומגבילה את מהירות הרכב בהתאם באמצעות מספר פעולות הכוללות רטט של ההגה, השמעת צפצוף והגבלה פיזית של מהירות הרכב. נהגים שאינם מעוניינים שמהירותם תוגבל חייבים לבטל את מערכת ה-ISA ידנית בתחילת כל נסיעה באמצעות כניסה לתפריט הרכב.

למעשה, מערכת ה-ISA לא שווקה בארץ עד כה לאחר שאשתקד הודיעו יבואני הרכב למשרד התחבורה כי הרכבים המיובאים מאירופה עדיין אינם מסוגלים לקרוא את תמרורי המהירות בישראל. המשרד ערך לאחרונה ישיבה בנוכחות נציגות יבואני הרכב השונים שטענו כי הם צריכים עוד זמן לביצוע ההתאמות הנדרשות, אך המשרד דרש הטמעה של המערכות בהקדם האפשרי כדי לעמוד בדרישות התקינה של האיחוד האירופי.

 

נהגים מכוניות משרד התחבורה תקנה מצלמות מהירות טכנולוגיה משטרת תנועה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד