י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מפקירים את הדרום

תשעה רופאים עזבו את מחלקת הילדים

תשעה רופאים עזבו לאחרונה את מרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע לבתי חולים במרכז הארץ. רופאה בכירה עזבה לאוסטרליה. מנהל בית החולים לילדים פרופ' דוד גרינברג: "לפני עשר שנים ניתנו תמריצים טובים שהביאו רופאי ילדים מאוד איכותיים לנגב – והם לצערי הופסקו"

תשעה רופאים עזבו את מחלקת הילדים
בית החולים סורוקה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

תשעה מומחי רפואה דחופה מחטיבת הילדים של בית החולים סורוקה בבאר שבע, עזבו את החטיבה לאחרונה, במה שמתואר על ידי גורמים המעורבים בפרטים כ"גל נטישה", כך דיווח אדיר ינקו ב-Ynet.

על פי הדיווח, בין הרופאים שעזבו מנהלת היחידה לרפואה דחופה לילדים בבית החולים ד"ר מיכל מימון, ד"ר יריב פרוכטמן מהיחידה להמטואונקולוגיה וד"ר טלי טרבולוס-קליין, רופאה בכירה בטיפול נמרץ ילדים. בנוסף עזבו גם רופאים בכירים נוספים בתחום האנדוקרינולוגיה, רפואה דחופה, אימונולוגיה ונפרולוגיה.

ב'וויינט' דווח עוד, כי ד"ר טרבולוס-קליין, החליטה לשוב עם משפחתה לאוסטרליה, אחרי ששהתה שם בתוכנית מקצועית. שני רופאים אחרים עברו למשרות ניהוליות במרכז הרפואי קפלן ברחובות. רופאה נוספת עברה לעבוד בבית החולים הציבורי אסותא באשדוד.

מנהל בית חולים סבן לילדים בסורוקה, פרופ' דוד גרינברג, מסר בתגובה: "בית החולים סבן לילדים מעניק רפואה מצוינת לכ-300 אלף ילדים ובני נוער בכל אזור הנגב. בשנים האחרונות כחלק מתוכנית אסטרטגית, הוכשרו יותר מ-20 רופאים מומחים ברפואת ילדים בהתמחויות־על במקצועות השונים. אלה נקלטו וייקלטו חזרה בבית החולים בתחומים כגון: גסטרואנטרולוגיה, נוירולוגיה, ריאות ועוד. עם זאת, בשנתיים האחרונות עזבו מספר רופאים הן על רקע קידום במקומות אחרים, חלקם עברו לקהילה במחוז דרום, והן על רקע נסיבות אישיות".

גרינברג קרא לחזק את רפואת הילדים בדרום: "רפואת הילדים במצוקה בכל הארץ ובפרט בנגב, בעיקר בקהילה וגם בבית החולים התמחויות-על. יש צורך לעודד הגעת רופאים נוספים להתמחות. אין ספק שביחס לכל האזורים האחרים בארץ, יש לחזק את אזור הנגב מבחינת ההקצאות של משאבים של רופאים וצוות רפואי ביחס לכל מקום אחר בארץ. יש צורך להרחיב את האפשרות של הכשרת רופאים בדרום, ואנו מקדמים תוכניות לצורך מטרה חשובה זו".
בית החולים סורוקה באר שבע רופאי ילדים אוסטרליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד