כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
עליית מדרגה

טרור ההצתות מלבנון: שריפה שהוצתה גרמה לנזק עצום

טרור ההצתות המגיע מהגבול הצפוני פגע במטעי החקלאים תושבי הקיבוץ מלכיה | שריפה שהוצתה בסוף השבוע גרמה לנזק של מאות אלפי שקלים

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: פלאש 90

שריפה שהוצתה בסוף השבוע בלבנון במטרה לפגוע במטעי הקיווי הסמוכים לגבול בצד הישראלי הגיעה תוך זמן קצר וגרמה לנזקים כבדים. החקלאים המתגוררים בקיבוץ מלכיה, קיבוץ בגליל העליון, תיארו את הנזק שנגרם להם כתוצאה מההצתות.

"כ-30 דונם של עצים עמוסי פרי לקראת קטיף נשרפו", סיפר ל'ווינט' מנהל המטע, עמית כהן, את הנזק שמוערך במאות אלפי שקלים, "אנחנו עוד לא יודעים אם נצטרך לעקור את המטע כולו, וממתינים לראות כיצד יגיבו העצים לפגיעה הקשה. תשתיות ההשקיה במטע יקרות מאוד, והן נשרפו לגמרי. החלפנו אותן בסוף השבוע כדי שנוכל לאושש את העצים ולהשקות אותם".

החקלאים טוענים כי השריפה הזו ואחרת שקדמה לה הן תוצאה של הצתות מכוונות של פעילי ארגון הטרור מלבנון שלא אחת מציתים אש לאורך הגבול כדי לפגוע בגדר הבטחון ולפוצץ מוקשים צהליים.

החקלאים בקיבוץ מלכיה מקווים שצה"ל יעזור בהגנה על המטעים והשדות הסמוכים לגדר. "אין לנו גישה לקו הגבול לעיתים רבות, ומישהו צריך לטפל ולרסס צמחייה וקוצים כדי למנוע זליגת שריפות מלבנון לשטחינו", אמר כהן, "במקרים רבים אם נדלקת שריפה בלבנון אתה רק צריך להתפלל שתגיע בזמן לטפל בזה ולכבות אותה לפני שתתפשט משמעותית, זה אזור שלא מטופל מספיק כדי למנוע פגיעה בו".

לפי עדות אחד התושבים באזור דרום לבנון, בשל המשבר הכלכלי הקשה והמצב הירוד אליו הגיעה המדינה, שורפים את האשפה במקום לפנות אותה למקומות פינוי מוסדרים.  לדבריו, הם שורפים את הזבל צמוד לגבול, כמה שיותר רחוק מהיישובים שלהם וכמה שיותר קרוב לגדר. וכמעט תמיד יעשו זאת כשיש רוחות מערביות כדי שחקלאים בעלי מטעים או שדות הממוקמים בסמוך לגדר יפגעו מכך.

 

שריפה טרור ההצתות הצתות ערבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד