י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"עשית פיגוע בערוץ 14"

המגיש השווה בין יגאל עמיר למחאת השמאל ועורר סערה. צפו

העיתונאי שי גולדן אמנם תקף את דבריו של עו"ד שמאי אמש בפטריוטים שטען כי החוק שקבע שרוצח רבין לא ישתחרר לעולם הוא פרסונלי כמו "חוק טבריה" ויש לבטלו, אך השווה בין כוונתו של עמיר במעשה הרצח לבין כוונתם של המוחים נגד הרפורמה. צפו

המגיש השווה בין יגאל עמיר למחאת השמאל ועורר סערה. צפו
אולפן ערוץ 14 צילום: צילום מסך

שי גולדן, מגיש תכנית הבוקר ב"ערוץ 14" התייחס לסערה שעוררו אמש (ראשון) דבריו של עו"ד ארי שמאי חבר פאנל "הפטריוטים" שאמר במהלך התכנית בהגשתו של ינון מגל כי כמו שבג"צ ביטל את "חוק טבריה" בגלל היותו פרסונלי, כך צריך לקצוב את עונשו של יגאל עמיר רוצח ראש הממשלה לשעבר יצחק בין שנכנס לכלא לכל חייו ללא אופק לשחרור בשל חוק מיוחד שחוקק עבורו.

גולדן אמר כי אירוע רצח ראש ממשלה הוא חריג בעם ישראל ולכן נדרש לחוקק עבורו חוק פרסונלי וגינה את השוואתו של שמאי בין חוק זה לחוק טבריה. "החוק הזה דורש חקיקה פרסונלית ולהשוות את זה לחוק בטבריה זה באמת טמטום".

"יגאל עמיר ניסה לא לרצוח ראש ממשלה אלא לשים סוף לדמוקרטיה בישראל, סוף למשחק הבסיסי של הכרעת הציבור במדינת ישראל והיום אנחנו מקוננים על זה שהציבור בשמאל לא מכבד את הכרעת הרוב וזה מה שניסה לעשות יגאל עמיר הוא ניסה להוריד ראש הממשלה בעקבות כדורים מהשלטון", אמר גודלן ותהה: "אז איך אפשר עכשיו שמישהו יטען שיש לכבד את הכרעת הרוב ויקרא לשחרורו של יגאל עמיר".

עוד תקף גולדן את שמאי: "איזה פיגוע עשית פה בערוץ 14 ולעוד כל כך הרבה עיתונאים טובים שעושים עבודתם נאמנה שהם אנשים מתונים ואנשים ישרים והגונים".

במהלך דיון אמש בתוכנית 'הפטריוטים' בהגשת ינון מגל ב'ערוץ 14' על חוק טבריה, קרא ארי שמאי לשחרר את יגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין ז"ל וזכה על כך למחיאות כפיים מהקהל שמוזמן לאולפן מדי ערב.

שמאי התייחס במהלך דיון באולפן על חוק טבריה שנידון הערב בבג"ץ ואמר: "אני שמח לשמוע משפט אחד – שבג"ץ ובית המשפט העליון נגד חוקים פרסונליים – הגיע הזמן לשחרר את המתנקש יגאל עמיר, כי גם נגדו חוקקו חוקים פרסונליים". הקהל בתגובה מחא כפיים, אולם יצוינו לשבח חברי הפאנל שהסתייגו ואמרו "לא לא". המגיש ינון מגל נשמע אומר "לא ניכנס לזה".

בעקבות הדברים, נמסר מ'ערוץ 14': "הדברים החמורים שאמר ארי שמאי משקפים את דעתו בלבד. לאור חומרת הדברים, מר שמאי לא יוזמן יותר להופיע בתכניות הערוץ".

יצוין כי עורך הדין ארי שמאי ייצג בעבר את יגאל עמיר.

 

ערוץ 14 שי גולדן יגאל עמיר ארי שמאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד