י"ח אייר התשפ"ד
26.05.2024
נקמה על מות אחיו

תושבי ירושלים תכננו להקים חוליית טרור

כתב אישום נגד שלושה נאשמים שתכננו להקים חוליית טרור ונגד אחד מהם שהסית לטרור

תושבי ירושלים תכננו להקים חוליית טרור
אימונים של חמאס צילום: Atia Mohammed/Flash90

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית משפט המחוזי בירושלים כתב אישום נגד יוסף עג'לוני, בן 19, המייחס לו מספר עבירות הזדהות עם ארגון טרור והסתה לטרור, וזאת לאחר שפרסם בעמודי הפייסבוק והטיקטוק פרסומים ששיבחו מעשי טרור. כתב האישום הוגש באישור היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב- מיארה, כנדרש בעבירות הזדהות עם ארגון טרור והסתה לטרור.

בנוסף לכך, הוגשו כתבי אישום נוספים נגד הנאשם עג'לוני ושני חבריו, אמיר קרש ווג'יה ג'ברין, תושבי העיר כבני 20-19, וזאת לאחר שתכננו להקים חוליית טרור ואף לבצע פעולת נקמה על מות אחיו אשר נהרג כשניסה לבצע פיגוע במחסום קלנדיה ביוני האחרון.

 על פי כתבי האישום, שהוגשו באמצעות עו"ד נתי בן חמו, הנאשם עג'לוני החזיק תחת שמו חשבונות בפייסבוק ובטיקטוק ולהם מאות עוקבים ולייקים. במהלך תקופה, העלה עג'לוני לחשבונות אלו תמונות וסרטונים שזכו לחשיפה ואף היוו במה לאחרים להביע תמיכתם בתכנים אלו. כך למשל, בחודש פברואר האחרון שיתף עג'לוני פוסט בו תיעוד הפיגוע במסגרתו נפגעו שני לוחמי מג"ב בעיר העתיקה בשנת 2014 על ידי בן דודו של עג'לוני, ובו נכתב "המבצע הגיבור מוסא עג'לוני".

בנוסף, ביום בו נהרג המחבל אשר רצח את החיילת נועה לזר ז"ל, כאשר ניסה לבצע פיגוע נוסף, פרסם עג'לוני סרטון עם תמונתו בצירוף הכיתוב "לאנשים כמוך מרימים את הכובעים" וסרטונים נוספים. זאת ועוד שיתף עג'לוני תמונות וסרטונים עם כיתוב אוהד מפיגועי התופת בכניסה לירושלים ובצומת רמות מנובמבר 2022 במסגרתם נרצחו שני אזרחים. בנוסף, בחודש אפריל האחרון, ניהל עג'לוני שיחות עם שניים מחבריו, הנאשמים קרש וג'ברין, ובמהלכן תכננו להקים חולייה צבאית בדומה לחוליית הטרור המוכרת בשם "גוב האריות", במטרה לבצע פיגועי ירי במחסומים.

כמו כן, לאחר שבמהלך חודש יוני האחרון נהרג אחיו של הנאשם עג'לוני בעודו מנסה לבצע פיגוע במחסום קלנדיה, נפגש הנאשם עם חברו הנאשם ג'ברין ושוחח עמו על הצורך לבצע פעולת נקמה על מות אחיו. הנאשם ג'ברין מואשם כי במהלך חתונה החזיק בנשק מסוג m16 וצילם את בן דודו בן השנה וחצי כשהוא אוחז בנשק.

כתבי האישום מייחסים לנאשמים, כל אחד על פי חלקו, ביצוע עבירות של הזדהות עם ארגון טרור והסתה לטרור, עבירת קשר למעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה והחזקת נשק. הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרם של הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

כתב אישום טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד