י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024
לקראת הדיון הגורלי

הליכוד: "בית המשפט תמיד הקפיד לכבד את חוקי היסוד"

לקראת הדיון בבג"ץ על חוק יסוד צמצום עילת הסבירות, בליכוד מעבירים מסר ולפיו "בית המשפט תמיד הקפיד לכבד את חוקי היסוד". בהודעת הליכוד נאמר בנוסף כי, "כל סטיה מאחד מעקרונות אלה תפגע פגיעה קשה בדמוקרטיה הישראלית"

הליכוד: "בית המשפט תמיד הקפיד לכבד את חוקי היסוד"
כסאות השופטים בבית המשפט העליון צילום: Yossi Zamir/POOL

לקראת הדיון בבית המשפט העליון על החוק לצמצום עילת הסבירות, בליכוד מעבירים הערב (שני) מסר ברור בנושא המנהג שהיה קיים עד כה במדינת ישראל, לפיו בית המשפט העליון תמיד הקפיד לכבד חוקי יסוד.

מהליכוד נמסר: "ממשלות ישראל הקפידו תמיד לכבד את החוק ואת פסיקת בית המשפט, ובית המשפט תמיד הקפיד לכבד את חוקי היסוד.

שני יסודות אלו מהווים את הבסיס של שלטון החוק בישראל ושל האיזון בין הרשויות בכל דמוקרטיה. כל סטיה מאחד מעקרונות אלה תפגע פגיעה קשה בדמוקרטיה הישראלית, שזקוקה דווקא בימים אלה לרגיעה, להידברות ולאחריות", לשון ההודעה.

כזכור, מוקדם יותר היום, נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, הודיעה כי בג"ץ ידון בעתירות נגד חוק ביטול עילת הסבירות בהרכב מלא של 15 השופטים. ההרכב הוא היסטורי מאחר וזאת הפעם הראשונה שבג"ץ ידון בעתירה בהרכב מלא.

יצוין כי 8 עתירות הוגשו נגד תיקון חוק יסוד שקבע כי בתי המשפט לא ידונו בסבירות החלטות ממשלה, ראש ממשלה ושרים, כולל מינויים וכולל החלטה להימנע מהפעלת כל סמכות, הדיון יתקיים ב-12 לספטמבר.

העותרים טוענים כי צמצום עילת הסבירות יביא לשימוש לרעה בסמכות המכוננת של הכנסת, וכי משמעותו היא "מתן פטור לשרי ממשלת ישראל מחובתם להפעיל את הסמכויות שניתנו להם באופן סביר".

הליכוד בג"ץ חוק יסוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}