כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
האם הנורמליזציה מתקרבת?

שיתוף פעולה גלוי נדיר בין ישראל לסעודיה

חברת 'סולאר אדג' הישראלית SolarEdge תשתף פעולה במיזם עם חברה סעודית לפריסת אנרגיה מתחדשת בממלכה, שיתוף פעולה נדיר בין שתי המדינות. כחלק מחזון 2030 של יורש העצר הסעודי, בן סלמאן

שיתוף פעולה גלוי נדיר בין ישראל לסעודיה
מתקנים סולאריים צילום: Green Ventures

ברקע הדיבורים על נורמליזציה, שיתוף פעולה אנרגטי גלוי ונדיר בין חברה ישראלית לחברה סעודית. חברת SolarEdge הישראלית תשתף פעולה במיזם עם חברה סעודית Ajlan & Bros Holding לפריסת אנרגיה מתחדשת בממלכה כחלק מחזון 2030 של יורש העצר הסעודי, בן סלמאן.

חברה סעודית וחברה ישראלית SolarEdge מובילות בעולם בטכנולוגיית אנרגיה חכמה, הודיעו היום על הקמת מיזם משותף, חברת Ajlan & Bros Holding הסעודית אחת הקונגלומרטים הגדולים במגזר הפרטי באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה, תשתף פעולה עם החברה הישראלית בריאד, ממלכת ערב הסעודית.

המיזם הוקם כדי לתמוך בפריסה של פתרונות אנרגיה מתחדשת חכמה בערב הסעודית, בהתאם ליוזמת הנסיך מוחמד בן סלמאן חזון 2030, שמטרתה להפחית את התלות של המדינה בנפט עד סוף העשור הזה. תוך מינוף הניסיון שצברה החברה הסעודית בערב הסעודית, והניסיון הרב שצברה החברה הישראלית בטכנולוגיית אנרגיה חכמה.

המיזם יציע לארגונים פתרונות לייצור, אחסון וניהול אנרגיה. צבי לנדו, מנכ"ל SolarEdge אמר לתקשורת: "אנו מתכבדים לשתף פעולה עם Ajlan & Bros Holding ולתמוך במסע של ערב הסעודית לעבר 'חזון 2030'. חברת SolarEdge מחויבת להניע את מעבר האנרגיה הנקייה בקנה מידה עולמי, שיספק למפעלים מקומיים בסעודיה את התמיכה הדרושה להם כדי לעבור במהירות מדלקים מאובנים לאנרגיה סולארית נקייה ולעמוד ביעדי האנרגיה המתחדשת האגרסיביים שלהם".

המיזם (JV) ינוהל במשותף על ידי צוות מוכשר של אנשי מקצוע מנוסים משתי החברות, אך החברה הסעודית תהיה בעלת הרוב במיזם.

החברה הסעודית Ajlan & Bros Holding היא אחת הקונגלומרטים הגדולים במגזר הפרטי באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה, עם נוכחות ביותר מ-25 מדינות ו-75 חברות, ופועלת ומשקיעה בתעשיות מרובות, כולל מים, חשמל, איכות הסביבה, נפט וגז, שירותי בריאות, אבטחת מזון, ניהול מתקנים, תיירות, לוגיסטיקה, ייצור תעשייתי, נדל"ן, טקסטיל, טכנולוגיה, כרייה ומינרלים, אירועים ובידור, משחקים, שירותים פיננסיים, פינטק ואירוח. החברה מעסיקה מעל 15,000 עובדים.

חברת SolarEdge הישראלית היא מובילה עולמית בטכנולוגיית אנרגיה חכמה. על ידי מינוף יכולות הנדסיות ברמה עולמית ועם התמקדות בלתי פוסקת בחדשנות, החברה יוצרת פתרונות אנרגיה חכמים המניעים את חיינו ומניעים התקדמות עתידית. החברה פיתחה פתרון ששינה את האופן שבו מנוהל החשמל במערכות פוטו-וולטאיות (PV). החברה שואפת למקסם את ייצור החשמל תוך הפחתת עלות האנרגיה המיוצרת על ידי מערכת ה-PV. ממשיכה לקדם אנרגיה חכמה, ונותנת מענה למגוון רחב של פלחי שוק אנרגיה באמצעות פתרונות, סוללות, מערכות הנעה לרכב חשמלי ופתרונות שירותי רשת.

 

סעודיה סולארי ישראל מוחמד בן סלמאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד