כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מבצע ביעור מוזיקה

הטליבאן שרפו כלי נגינה "הורסים את הנוער"

הטליבאן שרפו כלי נגינה שלדבריהם עלולים "להטעות" את הנוער ולהרוס את החברה. הממשלה הקיצונית אסרה על מוזיקה כשהיו בשלטון בפעם האחרונה בסוף שנות ה-90. וכעת מנהיגי הטאליבן חזרו לימים ההם 

הטליבאן שרפו כלי נגינה "הורסים את הנוער"
אילוסטרציה צילום: freepik

המשטרה הדתית של הטליבאן שרפה מספר כלי נגינה במחוז הראט במערב אפגניסטן, כך דיווחו סוכנות ידיעות ממשלתיות מקומיות. השייח' עזיז אל-רחמן אל-מוחג'יר, ראש המחוז של המשרד "לקידום מידות טובות", אמר כי מוזיקה הובילה ל"הדרכה לא נכונה של הנוער ולהרס החברה", לפי הדיווח.

"אנשים עלולים להיות מושחתים מזה" כך טען הפקיד. הטליבאן אסר על מוזיקה לא דתית בפעם האחרונה שהם שלטו במדינה בשנות ה-90. תמונות שפרסמו הטליבאן הראו פקידים מתאספים סביב מדורה עם כלי נגינה, כולל גיטרות, ורמקולים.

לאפגניסטן יש מסורת מוזיקלית חזקה, המושפעת ממוזיקה קלאסית איראנית והודית. יש גם מוזיקת ​​פופ משגשגת למקצבים מסורתיים יותר. שני סוגי המוזיקה פרחו במהלך 20 השנים האחרונות לפני שהטליבאן עלה לשלטון באוגוסט 2021. אבל הטליבאן הטיל צעדים קשים מאז השתלט על אפגניסטן, כאשר כוחות ארה"ב ונאט"ו נסוגו.

תלמידים ומורים של המכון הלאומי למוזיקה באפגניסטן, שפעם היה מפורסם בשיעוריו, לא חזרו לשיעורים מאז השתלטות הטליבאן. גם מוזיקאים רבים נמלטו מהמדי

הטליבאן הבטיח שלטון מתון יותר מזה של תקופתם הקודמת בשלטון בשנות ה-90. הם הבטיחו לאפשר זכויות נשים ומיעוטים. אבל במקום זאת, הם החזירו חוקי השריעה. הם ביצעו הוצאות להורג פומביות, אסרו חינוך בנות מעל כיתה ו' וגם אסרו על נשים לעבוד.

מוקדם יותר השבוע הודיע ​​הטליבאן כי יש לסגור את כל מכוני היופי לנשים מכיוון שהם מציעים שירותים האסורים על ידי האיסלאם כגון סוגי תסרוקות שונים, וגרמו למצוקה כלכלית למשפחות החתנים במהלך חגיגות החתונה.

טאליבן אפגניסטן כלי נגינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד