כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
נמנע ירי המוני

אדם שניסה להיכנס למוסד יהודי עם אקדח, נורה על ידי שוטר

אדם שניסה להיכנס בכוח לישיבה בממפיס עם אקדח, נורה על ידי שוטר ממשטרת ממפיס, כך אמר דובר משטרת ממפיס במסיבת עיתונאים. משטרת ממפיס מסרה כי איש חוץ מהחמוש לא נפגע. נבדקת האפשרות שהיורה היה יהודי  

אדם שניסה להיכנס למוסד יהודי עם אקדח, נורה על ידי שוטר
היורה שנורה ונפצע אנושות צילום: צילום מסך

אדם שניסה להיכנס בכוח למוסד יהודי בממפיס - טנסי ארה"ב עם אקדח נורה על ידי שוטר, כך אמר דובר משטרת ממפיס במסיבת עיתונאים. האירוע התחיל בסביבות השעה 12:20 שעון מקומי, כשאדם ניסה להיכנס למוסד הלימודים האורתודוקסי מרגולין/פיינסטון. נבדקת האפשרות שהיורה היה יהודי.

על פי הדיווח ב'טיימס אוף ישראל' החשוד היה חבר בקהילה היהודית והאירוע נראה אישי באופיו, כך לפי דובר ארגון אבטחה של מוסדות יהודיים בפריסה ארצית, הפרטים עדיין נבדקים.

בית הספר עדיין בחופשת הקיץ. אבל במקום היו מנהלי וראשי המוסד כולל פועלי בניין במהלך הירי, והבניין ננעל מיד. לדברי מייקל מאסטרס, מנכ"ל הארגון האחראי על האבטחה, כל בתי הספר במחוז ממפיס פעלו כפי שפועלים בשעת חירום וננעלו, הסגר הוסר בשעה 14:00 שעון מקומי.

האיש החמוש לא הצליח להיכנס ובמקום זאת ירה מספר יריות מחוץ לבניין לעבר המבנה, משטרת ממפיס מסרה שמנהלי המקום השיגו להם במהירות תמונה של החמוש ותיאור של רכבו, שוטרים מצאו אותו בקרבת מקום.

החשוד לא הצליח להיכנס למקום מכיוון שלא הצליח לעבור את דלתות האבטחה הכפולות, כך דיווח ה'גארדיאן'. "למרבה המזל, בבית הספר הזה היה נוהל בטיחות מצוין וזה מנע ממישהו להיפגע בזירה", אמר דן קרואו, עוזר מפקד המשטרה. לאחר מכן, התוקף נמלט מהמקום בטנדר שחור לפני הגעת המשטרה.

היורה נעצר על ידי המשטרה לאחר שקפץ מהטנדר שלו כשהוא מנופף באקדח, הוא נורה על ידי שוטר, החשוד הובהל לבית החולים באזור במצב אנוש, לפי המשטרה. משטרת ממפיס מסרה כי איש חוץ מהחמוש לא נפגע.

במהלך האירוע המוסד פרסם הודעה: "משפחה וחברים יקרים, אנא שימו לב שאנו נמצאים כעת במצב יריות מתפתח. אנחנו יכולים לאשר שאף אחד לא נפגע בשום צורה, וכולם עכשיו בטוחים, תודה לאל. אנא עקוב למידע נוסף. בינתיים הקמפוס שלנו סגור לחלוטין אנו מודים לכם על ההבנה. מי ייתן וכולנו נמשיך לזכות בהגנתו של השם" נכתב בהצהרה מישיבת האקדמיה פיינסטון.

"אני גאה בתגובה הערנית והמהירה של שוטרי ממפיס שמנעו מצב פוטנציאלי של ירי המוני", אמרה מפקדת המשטרה סרלין דייויס בהצהרה. טרם נמסר מניע אפשרי לפיגוע. "זה מוקדם מדי בשביל זה, שוב, אנחנו מאוד מוקדם בחקירה הזו", אמר קרואו.

חבר הקונגרס האמריקני סטיב כהן, שמחוזו כולל את ממפיס, אמר בהצהרה שהוא "הזדעזע" לשמוע על התקרית בבית הספר וציין כי מעשי "אנטישמיות אלימה נמצאים בעלייה ברחבי המדינה".

 

אנטישמיות בארה"ב פיגוע ירי טרור ממפיס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד