י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
חוקי סדום

אדם שנכלא בטעות ל-17 שנים ישלם לכלא דמי אירוח מהפיצויים

גבר בריטי בן 57 שנכלא בטעות ל-17 שנים בגין פשע שלא ביצע, אמר שייתכן ויצטרך לשלם לשירות בתי הסוהר עבור "פנסיון ולינה" מכל פיצוי שיוכל לקבל. הוא אמר: "זה כל כך מתועב בעיני אני חולה מזה"

אדם שנכלא בטעות ל-17 שנים ישלם לכלא דמי אירוח מהפיצויים
כלא שמור: אילוסטרציה צילום: Pixabay

אדם שריצה 17 שנים מאחורי סורג ובריח על פשע שלא ביצע אומר שייתכן שהוא יצטרך לשלם אלפי לירות שטרלינג לשירות בתי הסוהר.

אנדרו מלקינסון, בן 57, נמצא אשם בפשע בשנת 2003, ובשנה שלאחר מכן נכלא עם אפשרות שחרור אחרי שבע שנים. למרות שהיה יכול להשתחרר לאחר ריצוי שבע שנים אילו היה מודה בעבירה, הוא המשיך לרצות 10 שנים נוספות משום שהתעקש על חפותו.

בסוף השבוע האחרון בוטלה הרשעתו על ידי שופטים בבית המשפט לערעורים לאחר שהתגלו ראיות DNA הקושרות אדם אחר לפשע.

מלקינסון חשף כעת שייתכן שיצטרך לשלם עבור עלות האוכל והלינה בזמן שהיה מאחורי סורג ובריח מכל פיצוי עתידי שיקבל. זה נוהג מקובל בתיקים של עיוות דין מאז נכנס לתוקף חוק הערעור הפלילי משנת 1995.

"איכשהו שירות בתי הסוהר לחץ על הממשלה בתחילת שנות ה-2000. התוצאה היא שגם אם נלחמים בשיניים ומרוויחים פיצויים, אז צריך לשלם לשירות בתי הסוהר נתח גדול מזה עבור מה שנקרא 'פנסיון ולינה', וזה כל כך מתועב בעיני אני חולה מזה", אמר לערוץ BBC Radio 4.

הוא אמר שהרגיש כאילו הוא "נחטף על ידי המדינה". "זה גבה מחיר כבד מאוד מהאדם שבי, מהנפש שלי, מהפסיכולוגיה שלי, מההוויה שלי, מהנשמה שלי", אמר. "אני לא יכול לבטא איך בכלל הצלחתי לעבור את זה. הייתי בהלם מוחלט במשך כמה שנים".

אמו של מלקינסון, שנמצאת באמצע שנות ה-70 לחייה, הביעה הקלה על כך שהיא יכלה סוף סוף לספר לאנשים שבנה אינו מפלצת. היא אמרה: "עכשיו שמו של בנני נוקה, פתאום בציבור אני כבר לא אמא של פושע. הבן שלי כבר לא מפלצת".

כלא בריטניה עונש מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד