כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
ההפיכה הצבאית

המועצה הצבאית בניז'ר ​​פתחה במסע מעצרים: הצרפתים זועמים

המועצה הצבאית בניז'ר ביצעה מעצרים פוליטיים, וצרפת חידשה את תמיכתה בנשיא המודח, מוחמד באזום, והכחישה תכנון צבאי להחזרתו לשלטון.

המועצה הצבאית בניז'ר ​​פתחה במסע מעצרים: הצרפתים זועמים
נשיא ניז'ר בימים טובים יותר צילום: נשיאות ניז'ר

המועצה הצבאית בניז'ר ​​פתחה במסע מאסיבי של מעצרים פוליטיים, וצרפת חידשה את תמיכתה בנשיא המודח, מוחמד באזום, צרפת הכחישה על התערבות צבאית אפשרית להחזרתו לשלטון לאחר שהודח בהפיכה צבאית.

דובר מפלגת השלטון המודח אמר כי השליטים הצבאיים החדשים עצרו 180 חברי מפלגה. הדובר הצהיר כי בין העצורים היו שר האנרגיה, שר המינרלים ומנהיג המפלגה. הוא הוסיף כי גם שר הפנים ושרת התחבורה נעצרו, דווח על מעצר שר ההסברה ודמויות פוליטיות נוספות.

הדובר אמר כי "המעצרים השרירותיים" הם עדות ל"התנהגות המדכאת, הדיקטטורית והבלתי חוקית" של הצבא.

ממשלת צרפת הודיעה כי היא מכירה רק בסמכותו של הנשיא המודח מוחמד באזום. שרת החוץ הצרפתית קתרין קולונה אמרה כי חזרתו של נשיא ניז'ר לתפקיד הכרחית. היא אמרה: "אנו מכחישים את ההאשמות בניז'ר ​​על ההתערבות צבאית שלנו".

צבא ההפיכה האשים את צרפת ברצון "להתערב צבאית" כדי להחזיר את הנשיא מוחמד באזום לתפקידיו, לפי הצהרה ששודרה בטלוויזיה הלאומית. לצרפת יש כ-1,500 חיילים בניז'ר, ארצות הברית מחזיקה 1,100 חיילים המעורבים במאבק נגד חמושים מארגוני טרור שונים.

ביום ראשון התחייב נשיא צרפת עמנואל מקרון להגיב "מיידית" לכל מתקפה המכוונת לאזרחי צרפת ולאינטרסים של צרפת בניז'ר, לאחר שאלפי אנשים הפגינו מול שגרירות פריז בבירה ניאמיי.

אתמול משרד החוץ הצרפתי שב והדגיש כי בראש סדר העדיפויות עומד בטיחות האזרחים הצרפתים והאינטרסים הצרפתיים בניז'ר. שגרירות צרפת בניאמיי הותקפה וכוחות הביטחון בניז'ר ​​לא הצליחו לשלוט במצב.

שרת החוץ הדגישה כי כוחות הביטחון הצרפתיים לא השתמשו בנשק קטלני בניאמי, בניגוד להאשמות של גורמי צבא.

אלפי מפגינים תומכי ההפיכה התאספו ביום ראשון האחרון מול שגרירות צרפת בניאמיי, הם פוזרו על ידי גז מדמיע. חלקם רצו להיכנס לבניין, אחרים תפסו שלט שעליו נכתב "השגרירות הצרפתית בניז'ר" ורמסו אותו והחליפו אותו בדגלי רוסיה וניז'ר.

הפיכה צבאית צרפת ארה''ב עמנואל מקרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד