י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מה יעשו המשגיחים

תוקנה הפרצה: בחורי הישיבות יכולים לנשום לרווחה

בחורים רבים סולקו לאורך השנים מישיבתם לאחר שהמשגיח גילה כי הוציאו רישיון נהיגה בניגוד לתקנון הישיבה וזאת בחסות פרצה במשרד התחבורה. מעתה יצטרכו המשגיחים לחפש דרכים אחרות לעקוב אחר הבחורים הסוררים בשל סגירתה של הפרצה

תוקנה הפרצה: בחורי הישיבות יכולים לנשום לרווחה
לימוד נהיגה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי שנים רבות תוקנה הפרצה רבת השנים באתר משרד התחבורה באמצעותה ניתן היה לדעת בקלות האם יש לאדם כלשהו רישיון נהיגה. הפרצה הזו גרמה לסבל רב לתלמידי ישיבות שעברו על תקנון הישיבה והוציאו רישיון נהיגה בהיחבא. לאורך שנים סולקו בחורים רבים בגין כך לצמיתות לאחר שהמשגיח גילה זאת ושמם הטוב נפגם. כך דיווח לראשונה כתב גל"צ, יואלי ברים.

מעתה בחורי ישיבות יכולים לנשום לרווחה ולהוציא רישיון נהיגה בנקל. עם זאת ל'בחדרי חרדים' נודע כי צצות טענות כי במוקד הטלפוני של משרד התחבורה הפרצה עדיין לא תוקנה וניתן לדעת באמצעותו מי מחזיק ברישיון נהיגה ישראלי. 

אילוסטרציה. צילום: קובי גדעון, פלאש 90.

יצוין כי הפרצה התאפשרה באמצעות הנפקת כפל רישיון (העתק רישיון מחשש לאבידה או גניבה) לא הריעה דווקא עם תלמידי ישיבות, היא נוצלה גם לרעת יוצאי מערכות הביטחון והעוסקים בתפקידים רגישים. כך שבהזנת תעודת הזהות ותאריך הלידה ניתן היה בנקל לקבל העתק של הרישיון בקובץ PDF, שם כמובן מוצג למזמין הקובץ מספר הרישיון.

ברגע שמספר הרישיון נמצא בידו של כל אחד, הוא יכול באמצעותו להשיג מידעים לצרכים שונים, כך למשל באמצעות הזנתו באתר האישורים של צה"ל, ניתן לקבל במייל מסמכים שכוללים מידע צבאי רב, כמו משך השירות, מצב רפואי. נכון שרוב המידע אינו חשוב והוא חוסה תחת צנעת הפרט, אולם עלול להזיק למשרתים בהווה ובעבר בעת נסיעות לחו"ל, שכן ארגוני זכויות אדם שונים אנטי ישראליים מחזיקים ברשימות של בכירים בצה"ל ומסוגלים לסבך אותם בעת נחיתתם בארץ זרה.

בלשכת ח"כ מרב מיכאלי, שרת התחבורה הקודמת, טוענים שהיא זו שהניעה את המהלך בעקבות פניות של מאות בחורי ישיבות ומברכת על ביצועו. מיכאלי: "גאה ושמחה על הצעד שהובלתי במשרד שמונע כפייה מכל מי רוצה לנהוג וקוראת לשרה רגב לא להחזיר את המצב לקדמותו."

שלא יישמע חלילה ש'בחדרי חרדים' תומך בצפצוף על הוראות ותקנות ראשי ישיבות ומשגיחים, כי אם מדווח דברים כהווייתן.

פרצה רישיון נהיגה רישיונות נהיגה בחורי ישיבות תלמידי ישיבה משגיחים משרד התחבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד