כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
ישנם עוד בעקבותיו

הרופא הבכיר עזב לחו"ל: "לא יכול לחיות כאן"

מנהל מחלקה בבית החולים שיבא בתל השומר עזב לצמיתות לארצות הברית. לדבריו הוא קיבל את ההצעה למשרה כמה פעמים והשיב בשלילה. אולם בעקבות הרפורמה המשפטית גמלה ההחלטה בליבו להיענות להצעה. הוא טוען כי ישנם לפחות עוד עשרה רופאים בכירים שיעזבו גם הם

הרופא הבכיר עזב לחו"ל: "לא יכול לחיות כאן"
בית החולים שיבא בתל השומר צילום: פלאש 90

מדיבורים למעשים. תופעת הרילוקיישן בקרב הרופאים הבכירים כבר מתרחשת הלכה למעשה. לפי דיווח של קטי דור ב'כאן 11', אחד הרופאים הבכירים בישראל, מנהל המחלקה הנוירוכירוגית בבית החולים שיבא - תל השומר ד"ר ציון זיבלי, בן ה-49, עזב לצמיתות לבית החולים האוניברסיטאי של אוניברסיטת ייל בארצות הברית. בריאיון הוא אומר "לא יכול שהבנות שלי יחיו בכזה מקום".

לדבריו גמלה ההחלטה בליבו לעשות כן לפני חודשיים בגלל השינויים המשפטיים והקרע שנוצר בעם בעקבותיהם. הוא טוען כי הוא החליט לעזוב את הארץ לצמיתות - ומגלה שהוא לא לבד וישנם עוד רבים בדרך.

ד"ר ציון זיבלי. (מתוך שידורי 'כאן 11')

זיבלי טוען שהציעו כמה פעמים את המשרה הזאת והוא לא נענה אליה, אולם לדבריו, הוא לא היה עוזב לולא השינויים המשפטיים והשבר שהם יצרו בחברה הישראלית. עם כל הקושי שלו, של משפחתו זה מטריד מאוד. אבל מה שמטריד יותר היא העובדה - שהוא מספר שזה לא טפטוף, מדבריו נחשפת תופעה רחבה יותר ומתברר שיש הרבה מאד רופאים בכירים ומנהלי מחלקות שכותבים לו, מצלצלים אליו, ומבקשים עזרה בלמצוא את דרכם החוצה מישראל, והמתמחים שכבר הודיעו שלא מתכוונים לחזור.

לדבריו, יש רופאים בכירים ומנהלי מחלקות, יותר מ-10 שביקשו את עזרתו בחודשיים האחרונים במעבר למדינות אחרות כדי לעזוב את הארץ.

בית חולים שיבא תל השומר נוירולוג ירידה מהארץ עזיבה הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 86 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד