י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בכל תקופת בין הזמנים

משרד התחבורה יתגבר את קווי התחבורה הציבורית

בהובלת סגן השר אורי מקלב: 300 קווי תחבורה שונים יתגברו בסך כולל של 10,000 נסיעות. קו 402 יפעל כל הלילה. נסיעות מיוחדות לחופים הנפרדים. קו חדש - 'סובב כינרת'. תגבור קווים מהערים החרדיות לירושלים ולמוקדי התיירות בצפון ובדרום. המוקד של משרד התחבורה יתוגבר בכדי לספק מענה מהיר ויעיל בזמן אמת

משרד התחבורה יתגבר את קווי התחבורה הציבורית
רח' רבי עקיבא. אילוסטרציה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

בכדי לספק מענה לביקוש הרב בימי בין הזמנים ותחילת זמני החתונות, הודיע משרד התחבורה בהובלת סגן השר לפיתוח חרדי במשרד ראש הממשלה והתחבורה אורי מקלב באמצעות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, כי בכל תקופת "בין הזמנים" (י' באב עד ל' באב), יתוגברו משמעותית קווי השירות של התחבורה הציבורית, באזורים שונים ברחבי הארץ, במטרה לאפשר לציבור הרחב להגיע בנוחות ובבטחה למגוון יעדי נופש בכל רחבי הארץ.

תגבור קווי הנסיעה מגיע לאחר הערכות מקיפה של גורמי המקצוע במשרד התחבורה, שעמלו על הנושא במשך למעלה מחודשיים, בהובלת סגן השר אורי מקלב, הוחלט על עיבוי משמעותי של כל הקווים המובילים לאזורי נופש בדרום ובצפון, שמסתכם בלמעלה מ-300 קווים וכ-10,000 נסיעות. בנוסף לקווים החדשים, קווים מסוימים שפועלים בימי שגרה רק בסופי שבוע, יפעלו בימי בין הזמנים במשך כל השבוע.

במטרה לספק את הביקוש הרב, גויסו על ידי משרד התחבורה חברות קבלניות פרטיות שיסייעו למפעילות לתגבר את הקווים בימי בין הזמנים. בהנחיית סגן השר מקלב ניתן דגש על כך שהחברות הקבלניות יהיו מצוידות באמצעי שילוט וכרטוס לטובת נוחיותם של ציבור הנוסעים.

במשרד התחבורה מציינים כי בשל הצורך במספר גדול של אוטובוסים, חלק קטן מהחברות יהיו ללא אמצעי כרטוס ויאלצו לעצור לזמן קצר במשך הנסיעה, בכדי לבצע תשלום, במשרד התחבורה מבקשים מהציבור לגלות הבנה ולהתאזר בסבלנות, במשרד מבקשים להדגיש כי חובה להגיע לנסיעות מצוידים ברב קו טעון ולהתעדכן מראש בתעריפי המחירים.

חידוש מרענן שיוחל השנה לראשונה הינו הפעלת קו 402 הפועל בין בני ברק לירושלים יפעל בימי בין הזמנים במשך כל שעות הלילה. כך שלראשונה מאז הפעלתו יופעל הקו 24 שעות ברציפות ללא הפסקה ויתוגבר בשעות העומס על פי הצורך. זאת לאחר פיילוט שנעשה בימי חול המועד פסח ונחל הצלחה כבירה. כך גם הקווים לכותל המערבי יתוגברו ויופעלו עד לשעות המאוחרות.

סגן השר לפיתוח חרדי אורי מקלב אמר כי מדובר בתוספת משמעותית זה לא מובן מאליו ועושים את כל המאמצים לתת שירות טוב זאת מתוך ניסיון תחבורתי רב שנים, לא תמיד יודעים את הצפי ועל הציבור להיערך בהתאם ולפנות למוקד המידע של משרד התחבורה בכוכבית 8787 בכל עדכון או איחור ביציאת קווי התחבורה, זה לא דבר של מה בכך, מדובר על גיוס אלפי נהגים ואוטובוסים, לצערנו יש מקומות שהיינו רוצים לתת עוד תגבורים אך החברות לא הצליחו לגייס את האוטובוסים והנהגים, אנחנו רוצים לשפר עוד בכדי לתת שירות אימון יעיל וזמין לכלל הנוסעים בבין הזמנים.

הרשות הארצית לתחבורה ציבורית הנחתה את מפעילי התחבורה הציבורית להעניק שירות יעיל ומהיר לאתרי חופשה, טבע ולחופי הים הנפרדים. קווים ייעודיים יפעלו מהערים החרדיות לחופי הכנרת, וכן לחופים הנפרדים באשדוד ונתניה. יופעל קו חדש מקרית מלאכי לחוף הים הנפרד באשדוד, כך גם קו חדש מהעיר כרמיאל לחוף הים הנפרד בעכו, כן יופעל קו ישיר מפתח תקווה לחוף הים הנפרד בנתניה ויפעל קו חדש מבאר יעקב לחוף הים הנפרד בראשון לציון, בבית שמש יצא קוו ייעודי מהעיר הוותיקה לחוף הים הנפרד ולאתרים הסמוכים בראשון לציון.

קו חדש נוסף "סובב כנרת" (קו 45 מתחנה מרכזית טבריה) יחל לפעול ויאפשר הגעה יעילה ומהירה מטבריה לחופי מזרח הכנרת. זאת לצד תגבור הקו מטבריה לירושלים, מחריש לבני ברק. בנוסף לקווים אלה, יתוגברו קווים לחופי רחצה נוספים ולאתרי טבע, כגון, נחל דן, נחל שניר, הבניאס, חורשת טל, גן החיות התנ"כי בירושלים, שמואל הנביא ועוד. בהם מבקרים רבים בימי בין הזמנים זאת מתוך מטרה להקל על הנוסעים להגיע אל יעדם ביעילות ובנוחות.

בנוסף לתגבור קווי התחבורה, בהובלת סגה"ש אורי מקלב משרד התחבורה יתגבר בעשרות מוקדנים את המוקד הארצי בכדי לספק מענה מהיר ויעיל לנוסעים בזמן אמת, גם בכירי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית יהיו זמינים בכל ימי בין הזמנים עד לתום השירות במטרה לטפל באירועים בלתי צפויים. ובהנחיית הרשות הארצית לתחבורה ציבורית יתוגבר מרכז המידע והשירות *8787 במהלך ימי "בין הזמנים", על מנת לסייע למטיילים לקבל את המידע המדויק והאמין ביותר.

במשרד התחבורה שבים ומבקשים מציבור הנוסעים, לתכנן מראש את זמני הנסיעה ולעקוב היטב אחר הפרסומים של משרד התחבורה והחברות המפעילות, של לוחות הזמנים העדכניים לבין הזמנים, ולא להסתמך על הנסיעה האחרונה ביום במטרה להימנע מעיכובים ועומסים בלתי צפויים. יצויין כי בכדי לדאוג לנוחיותם של הנוסעים הרבים, משרד התחבורה פרש סיכוך והצללה בתחנות יציאה מרכזיות בערים ברחבי הארץ, לצד הסדרי בטיחות ובקרים סמויים של המשרד שיעקבו מקרוב אחר המפעילות הפרטיות שיספקו שירות נאות לציבור הנוסעים.

בקרב נציגי דגל התורה ברחבי הארץ ביקשו להודות לסגן השר לפיתוח חרדי אורי מקלב על התגבור הגדול ביותר מזה שנים רבות לשירותי התחבורה הציבורית ברחבי הארץ, מדובר במספרים חסרי תקדים שלא היו מגעים ללא הובלת סגן השר הרב אורי מקלב וצוות לשכתו, הכולל ירידה לפרטים הקטנים, תגבור כלל השירות העירוני והבין עירוני, קווים ישירים למוקדי נופש וקברי צדיקים הפעלת שירות במהלך כל הלילה זאת לצד תגבור הפעלת מוקד השירות שיתן מענה לנוסעים.

תגבור השירות אינו יכול רק בקווי האוטובוסים הבין עירוניים, משרש התחבורה יתגבר את פעילות רכבת ישראל ליעדים שונים, כך שניתן יהיה להגיע בצורה מהירה ונוחה, ובקווי השירות השונים. הנוסעים מתבקשים להתעדכן בכל העת ביעדים ובלוחות הזמנים, ולבחור את דרך הנסיעה המהירה והנוחה ביותר אל החופשה, במוקד המידע 8787*, ובמוקדי המידע של המפעילים השונים.

משרד התחבורה תחבורה ציבורית אורי מקלב בין הזמנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד